Acer Aspire 1362LM

Že Acer Aspire 1362LM vydrží být i nějaký ten pátek po hromadě, vám dokáže taková mini série Acer co mám a některé budou mít už trochu na kahánku. I když nepůjde o žádné staříky, tak své počítačové mládí už mají nenávratně za sebou. Například procesor nese název AMD Sempron, ten na svých stránkách s notebooky vůbec nemám a tak zde máme premiéru. Stroj také musí mít nějakou schopnější 3D grafiku, aby vzbudil můj zájem, nebo alespoň zajímavý vzhled, či exotickou značku, což Acer není, ale jedno z toho má a jde tedy o grafiku. Ta sice není žádná bestie urvaná ze řetězu, ale minulosti jsem znal lidi, kteří používali desktopovou Nvidia GeForce FX 5200 na hraní her, přičemž zde je samozřejmě její mobilní verze a ta bude o něco slabší.

Někdy si tak říkám, jaký je asi důvod, že si někdo koupí notebook, jehož cena přesahuje 30.000,- kč a v jeho 16 letech vypadá skoro jako nový. Má tedy pár odřenin a ze záhadného důvodu schází všechny spodní protiskluzové gumičky. Přitom má v sobě potenciál ke hraní her, Internet a pohodové sledování filmů. Také nesmím zapomínat na psaní textů, čemuž slouží klávesnice, která také nese minimální známky používání. Během testování se dokonce nabila i baterie. Abych zjistil, jak dlouho ještě vydrží, pustil jsem film a čekal. Stroj se nakonec uspal po 53 minutách a jas LCD obrazovky jsem nastavil na střední svit.


Procesor: AMD Sempron 2800+ v mobilní verzi v socketu 754, má maximální frekvenci 1600MHz při napětí 1.4V. Oboje dokáže měnit na základě zatížení a při minimálním taktu 800MHz, má napájecí napětí už jen 0.950V. Díky tomu, když se stroj moc nenamáhá, jsou otáčky chlazení na minimum a není skoro nic slyšet. V zátěži už dá o sobě znát, ovšem není to úplně nejhorší co jsem kdy slyšel a to samozřejmě způsobuje styl chlazení. Větráček totiž okolní vzduch nenasává jako u většiny notebooků zespodu, ale z vrchu. Tím je ten šumící zvuk mnohem více slyšet, ale zase když stroj položíte na postel, pořád má zajištěné dostatečné chlazení. Je to takové něco za něco a každopádně originální. 


Grafická karta: Nvidia GeForce FX Go5200, která má k sobě 64MB pamětí, se jeví jako takový lowend, ale na notebook podává docela dobré výsledky a rozhodně si nějaké hry zahrajete. Musí se ale upravit detaily, někde nižší a jinde na střed. 


Operační paměť: má velikost 512MB. Dá se ale jednoduše rozšířit, protože jsou tu k dispozici dva sloty so-dimm, do kterých jde dát 2x 1GB a celkově tedy 2GB.


Zvuková karta: pochází od firmy VIA a čip VT1612A. Co musím pochválit, jsou reproduktory, ty hrají docela nahlas a mají i docela bass. Nejspíš to bude způsobeno širokým tělem stroje.


Pevný disk: a jeho velikost sedí podle reklamního štítku, který je na těle notebooku a má kapacitu 40GB. Vyrobila ho společnost Hitachi, je velice tichý a nemá žádné vadné sektory. Je příjemně schovaný za baterii a k jeho vytažení nepotřebujete vůbec nic. Dokonce ani žádnou redukci si nežádá ke svému připojení.

PARAMETRY NOTEBOOKU
TYP HARDWARE JEHO PARAMETRY
Předpokládaný rok výroby 2004
Procesor (CPU) AMD Sempron 2800+ Mobile / 1.6 GHz / FSB 200 MHz
Čipová sada VIA K8N800
Paměť (RAM) 512MB
Grafická Karta (VGA) Nvidia GeForce FX Go5200 / 64MB / 128bit
Harddisk (HDD) 40GB Hitachi
Zvuková karta VIA VT1612A
Displej (LCD) Aktivní 15 / 1024×768 32bit barev
CD-ROM / DVD Toshiba TS-L532A
Modem VIA MC’97
LPT PORT Ano
PCMICIA SLOTY 2x Texas Instruments PCI7420
VGA ex. + S-video Ano / Ano
Klávesnice Česká
Baterie 14.8V / 4000mAH
INFRA PORT (IR) Ano
USB 4x VIA VT8235
IEEE 1394 1x Texas Instruments PCI7x20 1394a-2000 OHCI

Všechny testy jsem provedl v maximálním rozlišení, co LCD nabízí, tedy 1024×768. Celkově jsem testoval pět her. Jako první jsem si zvolil Max Payne z roku 2001, který tomuto notebooku nedělal žádné problémy a ve full nastavení jsem naměřil 52 FPS. Trochu horší to bylo s Mafia 1 (2002), ve které to bylo už jen 27 FPS, ale hrát se to dalo. Ve hře Tomb Raider – The Angel of Darkness (2003) jsem zapnul navíc jenom PixelShaders 2.0 a zahrál si tutoriál. Ten začínal za deště, takže tomu odpovídá i rychlost, ale lokace nebyly veliké, takže to jelo schopně. Jakmile jsem vylezl na střechu, už jsem viděl, že notebook nestíhá a nakonec se výsledek vyšplhal na 23 FPS.

Hra NFS Underground 2 (2004) nabízí čtyři možné posuny v detailech pro grafiku. Na tu úplně nejnižší hra jela jako z praku, tak jsem šel o level výš a tam dosáhl 43 FPS. Pokud jsem postoupil na třetí stupeň, tak to rapidně kleslo na 13 FPS. Určitě hlavním faktorem takového rozdílu je silnice, která byla na třetím stupni mnohem hezčí. Posledním je Half Life 2 (2004), ve kterém jsem použil doporučené detaily označené hvězdičkou a snímkování se vyšplhalo na 39 FPS. Zkusil jsem ze zvědavosti přidat na detailech, ale hra se začala extrémně dohrávat. Na vině bude jistě malá paměť grafické karty. Když se vše načetlo, chvilku se hýbalo relativně svižně, ale jen do dalšího načítání.


POROVNÁNÍ S JINÝMI NOTEBOOKY


VÝKONNOSTNÍ TESTY VE WINDOWS XP

PROCESOR A RAM
CPU-Z  Ver. 1.78.1.x32
Bench CPU – Single Thread 129 Score
Bench CPU – Multi Thread 129 Score
CPU Mark 2.1
CPU Mark 2.1 3283.8 Final Score
Test 1 – Registry 646.4 Score
Test 2 – Plovoucí čárka 630.3 Score
Test 3 – Celá čísla 3151.3 Score
AIDA32 ver.3.80
RAM čtení 1949 MB/s
RAM zápis 856 MB/s
AIDA64 Extreme Edition ver.2.60
RAM čtení 1965 MB/s
RAM zápis 1929 MB/s
RAM kopírování 1940 MB/s
RAM latence 67.9 ns
CPU Queen 2784 Score
CPU PhotoWorxx 2870 Score
CPU Zlib 16.4 MB/s
CPU AES 2075 Score
CPU Hash 242 MB/s
FPU VP8 299 Score
FPU Julia 453 Score
FPU Mandel 262 Score
FPU SinJulia 262 Score
3D SYNTETICKÉ TESTY
Final Reality
Overal score: 13.40  RM
Robots: 135.55 FPS
City scene: 189.15 FPS
3D Mark 1999 – Default
Overal score: 12046 3D marks
CPU: 33944 3D marks
Game 1-Race: 130.1 FPS
Game 2-First Person: 112.1 FPS
3D Mark 1999 – 1024×768/16
Overal score: 10146 3D marks
CPU: 33552 3D marks
Game 1-Race: 102.8 FPS
Game 2-First Person: 100.2 FPS
3D Mark 1999 – 800×600/32
Overal score: 11224 3D marks
CPU: 33517 3D marks
Game 1-Race: 118.0 FPS
Game 2-First Person: 107.0 FPS
3D Mark 1999 – 1024×768/32
Overal score: 9124 3D marks
CPU: 34998 3D marks
Game 1-Race: 89.3 FPS
Game 2-First Person: 93.3 FPS
3D Mark 2000800×600/16
Overal score: 9712 3D marks
CPU: 617 3D marks
Game 1 – Helicopter – High Detail 75.9 FPS
Game 2 – Adventure – High Detail 78.3 FPS
3D Mark 2000 – Default
Overal score: 7580 3D marks
CPU: 637 3D marks
Game 1 – Helicopter – High Detail 54.0 FPS
Game 2 – Adventure – High Detail 76.8 FPS
3D Mark 2000 – 800×600/32
Overal score: 9133 3D marks
Game 1 – Helicopter – High Detail 70.5 FPS
Game 2 – Adventure – High Detail 76.4 FPS
3D Mark 2000 – 1024×768/32
Overal score: 6955 3D marks
Game 1 – Helicopter – High Detail 49.9 FPS
Game 2 – Adventure – High Detail 73.2 FPS
3D Mark 2001 – 800×600/16
Overal score: 6626 3D marks
Game 1 – Car Chase – High Detail 36.0 FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail 57.5 FPS
Game 3 – Lobby – High Detail 64.3 FPS
Game 4 – Nature – High Detail 26.2 FPS
3D Mark 2001 – 1024×768/16
Overal score: 5300 3D marks
Game 1 – Car Chase – High Detail 32.1 FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail 48.6 FPS
Game 3 – Lobby – High Detail 53.9 FPS
Game 4 – Nature – High Detail 17.5 FPS
3D Mark 2001 – 800×600/32
Overal score: 6720 3D marks
Game 1 – Car Chase – High Detail 36.1 FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail 57.4 FPS
Game 3 – Lobby – High Detail 65.5 FPS
Game 4 – Nature – High Detail 27.3 FPS
3D Mark 2001 – Default
Overal score: 5432 3D marks
Game 1 – Car Chase – High Detail 32.5 FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail 48.9 FPS
Game 3 – Lobby – High Detail 55.4 FPS
Game 4 – Nature – High Detail 18.5 FPS
3D Mark 2003 – Default
Overal score: 1211 3D marks
Wing of Fury 68.4 FPS
Battle of Proxycon 6.5 FPS
Trolls Lair 5.6 FPS
Mother Nature 5.5 FPS

Závěrečný verdikt

Klady: Baterie BIOSu. 

Zápory: Použité materiály nebudou nic kvalitního, hlavně v místech u pantů na víku.

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *