nVidia GeForce 256

Firma nVidia v roce 1999 vydala herní grafickou kartu GeForce 256 a její jádro nese označení NV10. Jako základ bylo instalováno 32MB paměti, později i 64MB a montovali se dva druhy. Ty s větší propustností, tedy rychlejší, jsou DDR (SGRAM) a SDR s tou nižší. Proto je ve výkonu mezi nimi podle testů takový rozdíl a jinak se ničím neliší. Pokud už jste někdy slyšeli GPU (Graphics Porcessing Unit), tak touto zkratkou byla jako první označována právě tato grafika. Bylo to díky tomu, že měla první funkční T&L jednotku, která hodně ukrojila od počítání grafických scén procesoru, takže potom mohly být složitější a detailnější. Výkon procesoru se tak mohl věnovat jiným věcem, třeba umělé inteligenci anebo fyzice. Zní to, jakoby potom stačil nějaký slabší procesor, ale není tomu tak, jelikož scény mohly být ještě více realistické, takže jste stejně potřebovali co nejsilnější procesor, aby dokázal co nejrychleji grafiku nakrmit. Podpora karty je AGP 4x a DirectX 7.0.

nVidia GeForce 256 32MB SGRAM – ELSA Erazor X2-A32
3D Mark 2000: 4596  3D marks
3D Mark 2001: 3221  3D marks
Half Life 2 – 1280×1024/32/max 47  FPS
Tomb Raider: TAoD – 1280×1024/32/max 35  FPS

nVidia GeForce 256 32MB SDRAM – Creative CT6940
3D Mark 2000: 3284  3D marks
3D Mark 2001: 2432  3D marks
Half Life 2 – 1280×1024/32/max 35  FPS
Tomb Raider: TAoD – 1280×1024/32/max 25  FPS

Testy jsem provedl na moderní sestavě a ta by měla grafické karty trochu popohnat. S ovladači jsem nijak nelaboroval a použil jsem verzi 61.77. Základní deska je od ASRock AM2NF3-VSTA AM2+, 2GB RAM DDR2 800MHz, procesor AMD Athlon II X4 640 3GHz (OC 3.4GHz) a SSD Patriot 120GB. Všechno to pohání zdroj 550W, k tomu si CPU dopřává vodní chlazení a celé to jen tak leží na krabici.

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *