Asus V3000ZX

Asus V3000ZX používá grafický čip od společnosti nVidia a jedná se o model RIVA 128ZX. Ten má na sobě malý pasivní chladič, který se skoro nezahřívá. Písmena v názvu ZX říkají, že jde o novější verzi než původní RIVA128 z roku 1997, ale zůstalo stejné kódové označení jádra  NV3. Hlavní změna je velikost video paměti, kde byl právě starší čip omezen jen na 4MB RAM a tato karta už umí 8MB. Díky tomu jste se ve hrách mohli navolit i rozlišení 1024×768, ale hloubka barev ve všech nastavení zůstala jen u 16-bitů. Podle mých měření v herních testech  k žádným zásadním úpravám na jádře nedošlo a výkon je tedy hodně podobný jako u předchozí generace RIVA 128. Cena, za kterou se prodávala v polovině roku 1998, byla okolo 6300,-Kč a to při průměrné měsíční mzdě 11 801 Kč.

Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 1998
Název jádra: NV3
Připojení přes: AGP
Jádro vyrobeno technologii: 350nm
Frekvence jádra: 100MHz
Pixel Pipeline: 1
TMU Per Pipeline: 1
Pixel Fillrate: 100 MPixel/s
Texel Fillrate: 100 MTexel/s
Podpora DirectX: Verze 5
Velikost pamětí: 8MB
Frekvence pamětí: 100MHz
Efektivní taktování pamětí: 100MHz
Typ paměti: SG-RAM
Šířka sběrnice: 128-bit
Šířka pásma pamětí: 1600 MB/s
Intel Celeron 333MHz @ 500MHz
Final Reality
Overal score: 4.48   RM
Robots: 49.5   FPS
City scene: 62.4   FPS
3D Mark 1999
Overal score 640×480/16: 1055   3D marks
Overal score 800×600/16: 1007   3D marks
Overal score 1024×768/16: 920   3D marks
Game 1-Race 640×480/16: 24.0   FPS
Game 2-First Person 640×480/16: 6.8   FPS
Game 1-Race 800×600/16: 20.5   FPS
Game 2-First Person 800×600/16: 6.7   FPS
Game 1-Race 1024×768/16: 15.7   FPS
Game 2-First Person 1024×768/16: 6.5   FPS
3D Mark 2000 – High Detail
Overal score 640×480/16: 1208   3D marks
Overal score 800×600/16: 1000   3D marks
Overal score 1024×768/16: 700   3D marks
Game 1-Helicopter 640×480/16: 6.8   FPS
Game 2-Adventure 640×480/16: 8.9   FPS
Game 1-Helicopter 800×600/16: 6.3   FPS
Game 2-Adventure 800×600/16: 8.2   FPS
Game 1-Helicopter 1024×768/16: 5.1   FPS
Game 2-Adventure 1024×768/16: 6.7   FPS
Alien vs Predator – 1999
640×480/16: 25.1   FPS
800×600/16: 22.1   FPS
1024×768/16: 17.3   FPS
Blood 2 – 1998
640×480/16: 22.2   FPS
800×600/16: 16.6   FPS
1024×768/16: 10.8   FPS
Carmagenon 2 – 1998
640×480/16: 22.6   FPS
Descent 3 – 1998
640×480/16: 23.0   FPS
800×600/16: 20.7   FPS
1024×768/16: 16.1   FPS
Dethkarz – 1999
640×480/16: 19.2   FPS
800×600/16: 16.0   FPS
1024×768/16: 15.3   FPS
Dungeon Keeper 2 – 1999
640×480/16: 16.1   FPS
800×600/16: 14.2   FPS
Forsaken – 1998
640×480/16: 58.5    FPS
800×600/16: 44.5    FPS
1024×768/16: 33.5    FPS
Half Life – 1998
640×480/16: 33.7   FPS
800×600/16: 24.5   FPS
1024×768/16: 17.2   FPS
Hexen 2 – 1997
640×480/16: 50.2   FPS
800×600/16: 35.1   FPS
1024×768/16: 24.5   FPS
Jedi Knight – MOTS – 1998
640×480/16: 75.6   FPS
800×600/16: 59.6   FPS
1024×768/16: 38.2   FPS
Kingpin: Life of Crime – 1999
640×480/16: 28.8    FPS
800×600/16: 24.5    FPS
1024×768/16: 15.7    FPS
Midtown Madness – 1999
640×480/16: 16.9   FPS
800×600/16: 15.8   FPS
1024×768/16: 10.8   FPS
Need For Speed 3: Hot Pursuit – 1998
640×480/16: 30.3   FPS
800×600/16: 23.0   FPS
Need For Speed 4 – High Stakes – 1999
640×480/16: 38.3   FPS
800×600/16: 30.8   FPS
1024×768/16: 19.9   FPS
GLQuake – 1996
640×480/16: 39.7   FPS
800×600/16: 28.3   FPS
1024×768/16: 17.0   FPS
Quake 2 – 1997
640×480/16: 44.5   FPS
800×600/16: 31.3   FPS
1024×768/16: 18.0   FPS
Quake 3: Arena – 1999
640×480/16: 21.1   FPS
800×600/16: 17.2   FPS
1024×768/16: 11.2   FPS
Requiem Avenging Angel – 1999
640×480/16: 44.6   FPS
800×600/16: 31.9   FPS
1024×768/16: 21.0   FPS
SiN – 1998
640×480/16: 39.1   FPS
800×600/16: 32.7   FPS
1024×768/16: 21.7   FPS
The Infernal Machines – Indiana Jones – 1999
640×480/16: 59.4   FPS
800×600/16: 44.4   FPS
1024×768/16: 30.6   FPS
Tomb Raider 3 – 1998
640×480/16: 29.8   FPS
800×600/16: 29.0   FPS
1024×768/16: 24.5   FPS
1280×1024/16: 17.6   FPS
Tomb Raider 4 – 1999
640×480/16: 27.6   FPS
800×600/16: 24.6   FPS
1024×768/16: 16.6   FPS
1280×1024/16: 10.7   FPS
Trespasser – 1998
640×480/16: 24.3   FPS
800×600/16: 20.1   FPS
Turok – 1997
640×480/16: 36.4   FPS
800×600/16: 32.7   FPS
Turok 2: Seeds of Evil – 1998
640×480/16: 25.2   FPS
800×600/16: 22.5   FPS
1024×768/16: 14.6   FPS
1280×1024/16: 10.0   FPS
Unreal Gold – 1999
640×480/16: 17.8   FPS
800×600/16: 13.1   FPS
1024×768/16: 9.2   FPS
1280×1024/16: 6.0   FPS
Viper Racing – 1998
640×480/16: 56.9   FPS
800×600/16: 48.9   FPS
1024×768/16: 28.5   FPS
Wipeout 2097 – 1997
640×480/16: 32.2   FPS
800×600/16: 26.5   FPS
1024×768/16: 17.6   FPS

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

2 komentáře “Asus V3000ZX

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *