Asus V3000ZX používá grafický čip od společnosti nVidia a jedná se o model RIVA 128ZX. Ten má na sobě malý pasivní chladič, který se skoro nezahřívá. Písmena v názvu ZX říkají, že jde o novější verzi než původní RIVA128 z roku 1997, ale zůstalo stejné kódové označení jádra NV3. Hlavní změna je velikost video paměti, kde byl právě starší čip omezen jen na 4MB RAM a tato karta už umí 8MB. Díky tomu jste se ve hrách mohli navolit i rozlišení 1024×768, ale hloubka barev ve všech nastavení zůstala jen u 16-bitů. Podle mých měření v herních testech k žádným zásadním úpravám na jádře nedošlo a výkon je tedy hodně podobný jako u předchozí generace RIVA 128. Cena, za kterou se prodávala v polovině roku 1998, byla okolo 6300,-Kč a to při průměrné měsíční mzdě 11 801 Kč.
Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.
PARAMETRY | |
Uvedeno na trh: | 1998 |
Název jádra: | NV3 |
Připojení přes: | AGP |
Jádro vyrobeno technologii: | 350nm |
Frekvence jádra: | 100MHz |
Pixel Pipeline: | 1 |
TMU Per Pipeline: | 1 |
Pixel Fillrate: | 100 MPixel/s |
Texel Fillrate: | 100 MTexel/s |
Podpora DirectX: | Verze 5 |
Velikost pamětí: | 8MB |
Frekvence pamětí: | 100MHz |
Efektivní taktování pamětí: | 100MHz |
Typ paměti: | SG-RAM |
Šířka sběrnice: | 128-bit |
Šířka pásma pamětí: | 1600 MB/s |
Intel Celeron 333MHz @ 500MHz |
||
Final Reality | ||
Overal score: | 4.48 | RM |
Robots: | 49.5 | FPS |
City scene: | 62.4 | FPS |
3D Mark 1999 | ||
Overal score 640×480/16: | 1055 | 3D marks |
Overal score 800×600/16: | 1007 | 3D marks |
Overal score 1024×768/16: | 920 | 3D marks |
Game 1-Race 640×480/16: | 24.0 | FPS |
Game 2-First Person 640×480/16: | 6.8 | FPS |
Game 1-Race 800×600/16: | 20.5 | FPS |
Game 2-First Person 800×600/16: | 6.7 | FPS |
Game 1-Race 1024×768/16: | 15.7 | FPS |
Game 2-First Person 1024×768/16: | 6.5 | FPS |
3D Mark 2000 – High Detail | ||
Overal score 640×480/16: | 1208 | 3D marks |
Overal score 800×600/16: | 1000 | 3D marks |
Overal score 1024×768/16: | 700 | 3D marks |
Game 1-Helicopter 640×480/16: | 6.8 | FPS |
Game 2-Adventure 640×480/16: | 8.9 | FPS |
Game 1-Helicopter 800×600/16: | 6.3 | FPS |
Game 2-Adventure 800×600/16: | 8.2 | FPS |
Game 1-Helicopter 1024×768/16: | 5.1 | FPS |
Game 2-Adventure 1024×768/16: | 6.7 | FPS |
Alien vs Predator – 1999 | ||
640×480/16: | 25.1 | FPS |
800×600/16: | 22.1 | FPS |
1024×768/16: | 17.3 | FPS |
Blood 2 – 1998 | ||
640×480/16: | 22.2 | FPS |
800×600/16: | 16.6 | FPS |
1024×768/16: | 10.8 | FPS |
Carmagenon 2 – 1998 | ||
640×480/16: | 22.6 | FPS |
Descent 3 – 1998 | ||
640×480/16: | 23.0 | FPS |
800×600/16: | 20.7 | FPS |
1024×768/16: | 16.1 | FPS |
Dethkarz – 1999 | ||
640×480/16: | 19.2 | FPS |
800×600/16: | 16.0 | FPS |
1024×768/16: | 15.3 | FPS |
Dungeon Keeper 2 – 1999 | ||
640×480/16: | 16.1 | FPS |
800×600/16: | 14.2 | FPS |
Forsaken – 1998 | ||
640×480/16: | 58.5 | FPS |
800×600/16: | 44.5 | FPS |
1024×768/16: | 33.5 | FPS |
Half Life – 1998 | ||
640×480/16: | 33.7 | FPS |
800×600/16: | 24.5 | FPS |
1024×768/16: | 17.2 | FPS |
Hexen 2 – 1997 | ||
640×480/16: | 50.2 | FPS |
800×600/16: | 35.1 | FPS |
1024×768/16: | 24.5 | FPS |
Jedi Knight – MOTS – 1998 | ||
640×480/16: | 75.6 | FPS |
800×600/16: | 59.6 | FPS |
1024×768/16: | 38.2 | FPS |
Kingpin: Life of Crime – 1999 | ||
640×480/16: | 28.8 | FPS |
800×600/16: | 24.5 | FPS |
1024×768/16: | 15.7 | FPS |
Midtown Madness – 1999 | ||
640×480/16: | 16.9 | FPS |
800×600/16: | 15.8 | FPS |
1024×768/16: | 10.8 | FPS |
Need For Speed 3: Hot Pursuit – 1998 | ||
640×480/16: | 30.3 | FPS |
800×600/16: | 23.0 | FPS |
Need For Speed 4 – High Stakes – 1999 | ||
640×480/16: | 38.3 | FPS |
800×600/16: | 30.8 | FPS |
1024×768/16: | 19.9 | FPS |
GLQuake – 1996 | ||
640×480/16: | 39.7 | FPS |
800×600/16: | 28.3 | FPS |
1024×768/16: | 17.0 | FPS |
Quake 2 – 1997 | ||
640×480/16: | 44.5 | FPS |
800×600/16: | 31.3 | FPS |
1024×768/16: | 18.0 | FPS |
Quake 3: Arena – 1999 | ||
640×480/16: | 21.1 | FPS |
800×600/16: | 17.2 | FPS |
1024×768/16: | 11.2 | FPS |
Requiem Avenging Angel – 1999 | ||
640×480/16: | 44.6 | FPS |
800×600/16: | 31.9 | FPS |
1024×768/16: | 21.0 | FPS |
SiN – 1998 | ||
640×480/16: | 39.1 | FPS |
800×600/16: | 32.7 | FPS |
1024×768/16: | 21.7 | FPS |
The Infernal Machines – Indiana Jones – 1999 | ||
640×480/16: | 59.4 | FPS |
800×600/16: | 44.4 | FPS |
1024×768/16: | 30.6 | FPS |
Tomb Raider 3 – 1998 | ||
640×480/16: | 29.8 | FPS |
800×600/16: | 29.0 | FPS |
1024×768/16: | 24.5 | FPS |
1280×1024/16: | 17.6 | FPS |
Tomb Raider 4 – 1999 | ||
640×480/16: | 27.6 | FPS |
800×600/16: | 24.6 | FPS |
1024×768/16: | 16.6 | FPS |
1280×1024/16: | 10.7 | FPS |
Trespasser – 1998 | ||
640×480/16: | 24.3 | FPS |
800×600/16: | 20.1 | FPS |
Turok – 1997 | ||
640×480/16: | 36.4 | FPS |
800×600/16: | 32.7 | FPS |
Turok 2: Seeds of Evil – 1998 | ||
640×480/16: | 25.2 | FPS |
800×600/16: | 22.5 | FPS |
1024×768/16: | 14.6 | FPS |
1280×1024/16: | 10.0 | FPS |
Unreal Gold – 1999 | ||
640×480/16: | 17.8 | FPS |
800×600/16: | 13.1 | FPS |
1024×768/16: | 9.2 | FPS |
1280×1024/16: | 6.0 | FPS |
Viper Racing – 1998 | ||
640×480/16: | 56.9 | FPS |
800×600/16: | 48.9 | FPS |
1024×768/16: | 28.5 | FPS |
Wipeout 2097 – 1997 | ||
640×480/16: | 32.2 | FPS |
800×600/16: | 26.5 | FPS |
1024×768/16: | 17.6 | FPS |
Ahoj, asi tam mas chybu ZX bola stale 350 nm procesom.
jj dík a opraveno.