ATI Rage 128 GL SGRAM

ATI Rage Xpert 128 používá grafický čip od společnosti ATI, kterou v roce 2006 koupila firma AMD. Jedná se o model Rage 128 GL. Ten má na sobě malý pasivní chladič, který se skoro nezahřívá a je to to nejvýkonnější od ATI pro rok 1998. Má 128-bitovou sběrnici, na kterou je připojených 16MB rychlé SGR video paměti. To příznivě ovlivňuje výkon v rozlišení 1024×768 a výš. Ovšem v některých novějších hrách má co dělat i při 640×480. Její příbuzná Rage 128 GL, jejíž jediný rozdíl je, že nese v té době levnější a trochu pomalejší SDR paměť, ve většině testovaných her ztrácí nějaké 2-3 FPS. Cena téhle nejrychlejší ATI karty v srpnu 1999 byla okolo 6400,-Kč a to při průměrné měsíční mzdě 12 797 Kč.

Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 1998
Obecný název jádra:
Rage 128
Kódové označení jádra: Rage128GL
Připojení přes: AGP 2x
Jádro vyrobeno technologii: 250nm
Frekvence jádra: 90MHz
Pixel Pipeline: 2
TMU Per Pipeline: 2
Pixel Fillrate: 180 MPixel/s
Texel Fillrate: 180 MPixel/s
Podpora DirectX: Verze 6
Velikost pamětí: 16MB
Frekvence pamětí: 90MHz
Efektivní taktování pamětí: 90MHz
Typ paměti: SG-RAM
Šířka sběrnice: 128-bit
Šířka pásma pamětí: 1440 MB/s

 

Intel Celeron 333MHz @ 500MHz
Final Reality
Overal score: 4.34   RM
Robots: 51.6   FPS
City scene: 72.0   FPS
3D Mark 1999
Overal score 640×480/16: 3642   3D marks
Overal score 640×480/32: 3616   3D marks
Overal score 800×600/16: 3567   3D marks
Overal score 800×600/32: 3132   3D marks
Overal score 1024×768/16: 2767   3D marks
Overal score 1024×768/32: 2073   3D marks
Overal score 1280×1024/16: 1798   3D marks
Overal score 1600×1200/16: 1168   3D marks
Game 1-Race 640×480/16: 36.0   FPS
Game 1-Race 640×480/32: 35.8   FPS
Game 2-First Person 640×480/16: 36.8   FPS
Game 2-First Person 640×480/32: 36.5   FPS
Game 1-Race 800×600/16: 35.6   FPS
Game 1-Race 800×600/32: 30.2   FPS
Game 2-First Person 800×600/16: 35.7   FPS
Game 2-First Person 800×600/32: 32.6   FPS
Game 1-Race 1024×768/16: 26.9   FPS
Game 1-Race 1024×768/32: 19.2   FPS
Game 2-First Person 1024×768/16: 29.6   FPS
Game 2-First Person 1024×768/32: 22.5   FPS
Game 1-Race 1280×1024/16: 16.5   FPS
Game 2-First Person 1280×1024/16: 19.7   FPS
Game 1-Race 1600×1200/16: 10.2   FPS
Game 2-First Person 1600×1200/16: 13.7   FPS
3D Mark 2000 – High Detail
Overal score 640×480/16: 1513   3D marks
Overal score 640×480/32: 1490   3D marks
Overal score 800×600/16: 1483   3D marks
Overal score 800×600/32: 1335   3D marks
Overal score 1024×768/16: 1312   3D marks
Overal score 1024×768/32: 977   3D marks
Overal score 1280×1024/16: 967   3D marks
Overal score 1600×1200/16: 593   3D marks
Game 1-Helicopter 640×480/16: 8.4   FPS
Game 1-Helicopter 640×480/32: 8.4   FPS
Game 2-Adventure 640×480/16: 10.2   FPS
Game 2-Adventure 640×480/32: 10.2   FPS
Game 1-Helicopter 800×600/16: 8.5   FPS
Game 1-Helicopter 800×600/32: 8.3   FPS
Game 2-Adventure 800×600/16: 10.2   FPS
Game 2-Adventure 800×600/32: 10.2   FPS
Game 1-Helicopter 1024×768/16: 8.1   FPS
Game 1-Helicopter 1024×768/32: 6.8   FPS
Game 2-Adventure 1024×768/16: 10.2   FPS
Game 2-Adventure 1024×768/32: 9.6   FPS
Game 1-Helicopter 1280×1024/16: 6.7   FPS
Game 2-Adventure 1280×1024/16: 10.1   FPS
Game 1-Helicopter 1600×1200/16: 5.0   FPS
Game 2-Adventure 1600×1200/16: 7.5   FPS
Alien vs Predator – 1999
640×480/16: 23.4   FPS
640×480/32: 21.9   FPS
800×600/16: 20.1   FPS
800×600/32: 17.9   FPS
1024×768/16: 15.8   FPS
1024×768/32: 12.6   FPS
1280×1024/16: 11.0   FPS
Blood 2 – 1998
640×480/16: 34.4   FPS
800×600/16: 27.5   FPS
1024×768/16: 20.4   FPS
Carmagenon 2 – 1998
640×480/16: 21.0   FPS
Descent 3 – 1998
640×480/16: 26.2   FPS
800×600/16: 25.5   FPS
1024×768/16: 20.8   FPS
1280×1024/16: 9.5   FPS
Dethkarz – 1999
640×480/16: 34.4   FPS
640×480/32: 34.2   FPS
800×600/16: 33.8   FPS
800×600/32: 32.0   FPS
1024×768/16: 29.1   FPS
1024×768/32: 24.7   FPS
1600×1200/16: 15.6   FPS
Dungeon Keeper 2 – 1999
640×480/16: 17.9   FPS
800×600/16: 17.8   FPS
Forsaken – 1998
640×480/16: 53.0   FPS
800×600/16: 44.3    FPS
1024×768/16: 33.5    FPS
Half Life – 1998
640×480/16: 57.2   FPS
800×600/16: 52.9   FPS
1024×768/16: 43.2   FPS
1600×1200/16: 19.6   FPS
Hexen 2 – 1997
640×480/16: 49.0   FPS
800×600/16: 38.9   FPS
1024×768/16: 25.6   FPS
1280×1024/16: 16.6   FPS
1600×1200/16: 10.4   FPS
Jedi Knight – MOTS – 1998
640×480/16: 82.0   FPS
800×600/16: 59.3   FPS
1024×768/16: 43.3   FPS
1280×1024/16: 27.6   FPS
1600×1200/16: 17.7   FPS
Midtown Madness – 1999
640×480/16: 24.4   FPS
800×600/16: 22.0   FPS
1024×768/16: 19.5   FPS
1280×1024/16: 14.6   FPS
1600×1200/16: 11.0   FPS
Need For Speed 3: Hot Pursuit – 1998
640×480/16: 53.4   FPS
800×600/16: 37.3   FPS
Need For Speed 4 – High Stakes – 1999
640×480/16: 41.7   FPS
640×480/32: 41.6   FPS
800×600/16: 42.0   FPS
800×600/32: 35.0   FPS
1024×768/16: 34.3   FPS
1024×768/32: 22.6   FPS
1600×1200/16: 14.8   FPS
GLQuake – 1996
640×480/16: 83.0   FPS
800×600/16: 59.7   FPS
1024×768/16: 39.0   FPS
1280×1024/16: 24.6   FPS
1600×1200/16: 17.4   FPS
Quake 2 – 1997
640×480/16: 68.8   FPS
800×600/16: 58.5   FPS
1024×768/16: 39.7   FPS
1600×1200/16: 17.5   FPS
Quake 3: Arena – 1999
640×480/16: 30.8   FPS
640×480/32: 31.3   FPS
800×600/16: 31.3   FPS
800×600/32: 26.9   FPS
1024×768/16: 24.2   FPS
1024×768/32: 17.0   FPS
1280×1024/16: 15.7   FPS
1600×1200/16: 10.8   FPS
Requiem Avenging Angel – 1999
640×480/16: 58.0   FPS
800×600/16: 43.7   FPS
1024×768/16: 32.4   FPS
1280×1024/16: 21.9   FPS
1600×1200/16: 14.7   FPS
SiN – 1998
640×480/16: 52.2   FPS
800×600/16: 48.4   FPS
1024×768/16: 33.3   FPS
1600×1200/16: 27.1   FPS
Thief the Dark Project – 1998
640×480/16: 56.8   FPS
800×600/16: 49.1   FPS
1024×768/16: 35.0   FPS
Tomb Raider 3 – 1998
1024×768/16: 29.5   FPS
1024×768/32: 28.2   FPS
1224×1024/16: 25.5   FPS
1280×1024/32: 20.7   FPS
1600×1200/16: 19.8   FPS
Tomb Raider 4 – 1999
1024×768/16: 28.0   FPS
1024×768/32: 23.2   FPS
1280×1024/16: 21.7   FPS
1280×1024/32: 13.9   FPS
1600×1200/16: 14.4   FPS
Trespasser – 1998
640×480/16: 24.8   FPS
800×600/16: 23.8   FPS
Turok – 1997
640×480/16: 25.6   FPS
800×600/16: 25.6   FPS
Turok 2: Seeds of Evil – 1998
640×480/16: 42.3   FPS
640×480/32: 41.3   FPS
800×600/16: 40.5   FPS
800×600/32: 35.6   FPS
1024×768/16: 32.7   FPS
1024×768/32: 26.6   FPS
1280×1024/16: 23.8   FPS
Unreal Gold – 1999
640×480/16: 46.7   FPS
640×480/32: 34.8   FPS
800×600/16: 37.0   FPS
800×600/32: 22.9   FPS
1024×768/16: 25.6   FPS
1024×768/32: 12.0   FPS
1280×1024/16: 14.7   FPS
1600×1200/16: 9.8   FPS
Viper Racing – 1998
640×480/16: 56.2   FPS
800×600/16: 55.7   FPS
1024×768/16: 49.8   FPS
Wipeout 2097 – 1997
640×480/16: 41.7   FPS
800×600/16: 33.7   FPS
1024×768/16: 24.4   FPS

ATI-RAGE-128-Reklama

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *