ATI Rage Xpert 128 používá grafický čip od společnosti ATI, kterou v roce 2006 koupila firma AMD. Jedná se o model Rage 128 GL, jenž má na sobě malý pasivní chladič, který se skoro nezahřívá. Je to model, který používá na tu dobu levnější SDR video paměť. Ovšem výkonem je hodně blízko ATI Rage 128 GL s SGRAM, na kterou většinou ztrácí pouhých 2-3 FPS a to i ve vyšších rozlišeních. Proto ji nemá smysl testovat, když její sestra má jen malinko navrch, takže jsem provedl pouze ty samočinné testy pro potvrzení výkonu. Cena, za kterou se prodávala v srpnu 1999 byla okolo 5400,-Kč, při průměrné měsíční mzdě 12 797 Kč.
Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98
PARAMETRY | |
Uvedeno na trh: | 1998 |
Obecný název jádra: |
Rage 128 |
Kódové označení jádra: | Rage128GL |
Připojení přes: | AGP 2x |
Jádro vyrobeno technologii: | 250nm |
Frekvence jádra: | 90MHz |
Pixel Pipeline: | 2 |
TMU Per Pipeline: | 2 |
Pixel Fillrate: | 180 MPixel/s |
Texel Fillrate: | 180 MPixel/s |
Podpora DirectX: | Verze 6 |
Velikost pamětí: | 16MB |
Frekvence pamětí: | 90MHz |
Efektivní taktování pamětí: | 90MHz |
Typ paměti: | SD-RAM |
Šířka sběrnice: | 128-bit |
Šířka pásma pamětí: | 1440 MB/s |
Intel Celeron 333MHz @ 500MHz | ||
Final Reality | ||
Overal score: | 4.35 | RM |
Robots: | 52.3 | FPS |
City scene: | 73.2 | FPS |
3D Mark 1999 | ||
Overal score 640×480/16: | 3674 | 3D marks |
Overal score 640×480/32: | 3670 | 3D marks |
Overal score 800×600/16: | 3642 | 3D marks |
Overal score 800×600/32: | 3148 | 3D marks |
Overal score 1024×768/16: | 2843 | 3D marks |
Overal score 1024×768/32: | 2088 | 3D marks |
Overal score 1280×1024/16: | 1826 | 3D marks |
Overal score 1600×1200/16: | 1160 | 3D marks |
Game 1-Race 640×480/16: | 36.5 | FPS |
Game 1-Race 640×480/32: | 36.6 | FPS |
Game 2-First Person 640×480/16: | 37.0 | FPS |
Game 2-First Person 640×480/32: | 36.8 | FPS |
Game 1-Race 800×600/16: | 36.6 | FPS |
Game 1-Race 800×600/32: | 30.1 | FPS |
Game 2-First Person 800×600/16: | 36.3 | FPS |
Game 2-First Person 800×600/32: | 33.0 | FPS |
Game 1-Race 1024×768/16: | 26.6 | FPS |
Game 1-Race 1024×768/32: | 19.0 | FPS |
Game 2-First Person 1024×768/16: | 30.5 | FPS |
Game 2-First Person 1024×768/32: | 23.2 | FPS |
Game 1-Race 1280×1024/16: | 16.7 | FPS |
Game 2-First Person 1280×1024/16: | 20.2 | FPS |
Game 1-Race 1600×1200/16: | 10.2 | FPS |
Game 2-First Person 1600×1200/16: | 13.4 | FPS |
3D Mark 2000 – High Detail | ||
Overal score 640×480/16: | 1524 | 3D marks |
Overal score 640×480/32: | 1498 | 3D marks |
Overal score 800×600/16: | 1498 | 3D marks |
Overal score 800×600/32: | 1382 | 3D marks |
Overal score 1024×768/16: | 1361 | 3D marks |
Overal score 1024×768/32: | 1017 | 3D marks |
Overal score 1280×1024/16: | 1001 | 3D marks |
Game 1-Helicopter 640×480/16: | 8.4 | FPS |
Game 1-Helicopter 640×480/32: | 8.4 | FPS |
Game 2-Adventure 640×480/16: | 10.3 | FPS |
Game 2-Adventure 640×480/32: | 10.2 | FPS |
Game 1-Helicopter 800×600/16: | 8.4 | FPS |
Game 1-Helicopter 800×600/32: | 8.4 | FPS |
Game 2-Adventure 800×600/16: | 10.3 | FPS |
Game 2-Adventure 800×600/32: | 10.2 | FPS |
Game 1-Helicopter 1024×768/16: | 8.4 | FPS |
Game 1-Helicopter 1024×768/32: | 7.7 | FPS |
Game 2-Adventure 1024×768/16: | 10.3 | FPS |
Game 2-Adventure 1024×768/32: | 9.6 | FPS |
Game 1-Helicopter 1280×1024/16: | 7.3 | FPS |
Game 2-Adventure 1280×1024/16: | 10.1 | FPS |
Carmagenon 2 – 1998 | ||
640×480/16: | 21.8 | FPS |
Descent 3 – 1998 | ||
640×480/16: | 25.6 | FPS |
800×600/16: | 25.4 | FPS |
1024×768/16: | 21.1 | FPS |
1600×1200/16: | 9.5 | FPS |
Dethkarz – 1999 | ||
640×480/16: | 33.6 | FPS |
640×480/32: | 32.9 | FPS |
800×600/16: | 30.6 | FPS |
800×600/32: | 30.3 | FPS |
1024×768/16: | 26.2 | FPS |
1024×768/32: | 22.2 | FPS |
1600×1200/16: | 12.8 | FPS |
Forsaken – 1998 | ||
640×480/16: | 50.4 | FPS |
800×600/16: | 46.3 | FPS |
1024×768/16: | 36.0 | FPS |
Half Life – 1998 | ||
640×480/16: | 57.4 | FPS |
800×600/16: | 56.7 | FPS |
1024×768/16: | 43.9 | FPS |
1600×1200/16: | 19.2 | FPS |
Hexen 2 – 1997 | ||
640×480/16: | 48.8 | FPS |
800×600/16: | 38.8 | FPS |
1024×768/16: | 25.7 | FPS |
1280×1024/16: | 16.5 | FPS |
1600×1200/16: | 10.5 | FPS |
Midtown Madness – 1999 | ||
640×480/16: | 23.9 | FPS |
800×600/16: | 23.2 | FPS |
1024×768/16: | 19.7 | FPS |
1280×1024/16: | 14.9 | FPS |
1600×1200/16: | 10.7 | FPS |
Need For Speed 3: Hot Pursuit – 1998 | ||
640×480/16: | 47.7 | FPS |
800×600/16: | 32.5 | FPS |
Need For Speed 4 – High Stakes – 1999 | ||
640×480/16: | 42.1 | FPS |
640×480/32: | 39.5 | FPS |
800×600/16: | 38.2 | FPS |
800×600/32: | 31.7 | FPS |
1024×768/16: | 29.9 | FPS |
1024×768/32: | 20.6 | FPS |
1600×1200/16: | 13.4 | FPS |
GLQuake – 1996 | ||
640×480/16: | 82.6 | FPS |
800×600/16: | 59.6 | FPS |
1024×768/16: | 39.2 | FPS |
1280×1024/16: | 24.6 | FPS |
1600×1200/16: | 17.4 | FPS |
Quake 2 – 1997 | ||
640×480/16: | 65.9 | FPS |
800×600/16: | 57.8 | FPS |
1024×768/16: | 39.9 | FPS |
1600×1200/16: | 17.5 | FPS |
Quake 3: Arena – 1999 | ||
640×480/16: | 29.3 | FPS |
640×480/32: | 30.2 | FPS |
800×600/16: | 30.0 | FPS |
800×600/32: | 26.6 | FPS |
1024×768/16: | 24.3 | FPS |
1024×768/32: | 17.0 | FPS |
1280×1024/16: | 15.7 | FPS |
1600×1200/16: | 10.8 | FPS |
Tomb Raider 3 – 1998 | ||
1024×768/16: | 28.7 | FPS |
1024×768/32: | 27.6 | FPS |
1280×1024/16: | 24.0 | FPS |
1280×1024/32: | 19.5 | FPS |
1600×1200/16: | 18.4 | FPS |
Tomb Raider 4 – 1999 | ||
1024×768/16: | 27.8 | FPS |
1024×768/32: | 23.4 | FPS |
1280×1024/16: | 20.9 | FPS |
1600×1200/16: | 14.7 | FPS |
Turok – 1997 | ||
640×480/16: | 25.6 | FPS |
800×600/16: | 25.6 | FPS |
Turok 2: Seeds of Evil – 1998 | ||
640×480/16: | 39.3 | FPS |
640×480/32: | 40.1 | FPS |
800×600/16: | 40.5 | FPS |
800×600/32: | 37.8 | FPS |
1024×768/16: | 33.6 | FPS |
1024×768/32: | 27.2 | FPS |
1280×1024/16: | 23.8 | FPS |
Unreal Gold – 1999 | ||
640×480/16: | 46.0 | FPS |
640×480/32: | 34.5 | FPS |
800×600/16: | 36.3 | FPS |
800×600/32: | 22.7 | FPS |
1024×768/16: | 24.8 | FPS |
1024×768/32: | 11.9 | FPS |
1280×1024/16: | 16.1 | FPS |
1600×1200/16: | 10.9 | FPS |
Viper Racing – 1998 | ||
640×480/16: | 56.2 | FPS |
800×600/16: | 55.1 | FPS |
1024×768/16: | 50.5 | FPS |
Wipeout 2097 – 1997 | ||
640×480/16: | 43.1 | FPS |
800×600/16: | 33.1 | FPS |
1024×768/16: | 24.0 | FPS |

Komentáře