Počítač Bull je menšího vzrůstu a když se ke mně dostal, tak jako býček moc síly nepředvedl. A aby taky jo, když se uvnitř jeho těla nacházel procesor Intel Pentium na 100MHz, 16MB RAM a v břiše měl mršinu v podobě HDD WD 850MB. Bylo to takové holátko, takže jsem se rozhodl jej pořádně krmit, aby mi vyrostl, což se nepovedlo, jelikož genetický základ zřejmě zdědil po malých rodičích, ale vnitřní svalstvo mu tím rozhodně nabobtnalo. Postupně se jeho tělesná konstrukce stabilizovala – viz tabulka:
Součásti | Parametry jednotlivých součástí |
Procesor | Intel Pentium 200MHz |
Chipset | VIA VT82C575M |
Paměť | 64MB / 72pin DIMM EDO 60ns |
VGA | Cirus Logic CL-GD54M40 1MB RAM |
3D akcelerátor | 3DFX Voodoo 1 Diamond Monster 4MB |
Zvuková karta | Audio Excel AV-310 (CMI 8330) |
Harddisk | 10GB / Seagate Medalist ST310232A |
Disketová mechanika | 1.44MB |
CD-ROM | Acer 616P 16x |
USB | OPTi 82C862 |
COM1 / COM 2 porty | Ano / Ano |
LPT porty | Ano |
EGA + VGA ex. výstup / S-video | Ano / Ne |
Tím pádem vypadá zepředu a zezadu trochu jinak. Rozhodně je teď více dospělý a má s tím vším opravdovou chuť vyrazit do pořádných herních (býčích) zápasů.
Já jsem s ním jako zkušený matador rejdil na těchto hrách a 3D testech:
VÝKONNOSTNÍ TESTY VE WINDOWS
Final Reality | ||
Overal score: | 1.61 | RM |
Robots: | 9.31 | FPS |
City scene: | 12.63 | FPS |
3D Mark 1999 | ||
Overal score 640×480/16: | 658 | 3D marks |
Game 1-Race 640×480/16: | 7.3 | FPS |
Game 2-First Person 640×480/16: | 6.0 | FPS |
Hexen 2 – 1998 | ||
640×480/16: | 18.4 | FPS |
Forsaken – 1998 | ||
640×480/16: | 37.0 | FPS |
Jedi Knight – MOTS – 1998 | ||
640×480/16: | 39.8 | FPS |
G-Police – 1998 | ||
640×480/16: | 23.5 | FPS |
GLQuake – 1996 | ||
640×480/16: | 23.7 | FPS |
Quake 2 – 1997 | ||
640×480/16: | 16.0 | FPS |
SiN – 1998 | ||
640×480/16: | 13.3 | FPS |
Tomb Raider 3 – 1998 | ||
640×480/16: | 22.1 | FPS |
Tomb Raider 4 – 1999 | ||
640×480/16: | 15.2 | FPS |
Turok – 1997 | ||
640×480/16: | 23.5 | FPS |
Turok 2: Seeds of Evil – 1998 | ||
640×480/16: | 10.2 | FPS |
Viper Racing – 1998 | ||
640×480/16: | 13.2 | FPS |
Wipeout 2097 – 1997 | ||
640×480/16: | 18.0 | FPS |
Vzhledem k tomu, že jde o počítač jen výhradně pro Windows 95, tak není problém hrát hry určené i pro MS-DOS a tím by měl pokrýt herní období 1992 až 1997. Čistě teoreticky by šla do počítače vložit 3DFX Voodoo2, ale musela by se vytáhnout buď CD-ROM anebo disketová mechanika a v takovém případě by jeho rohy byly ještě ostřejší zhruba o 4FPS v průměru.
Do počítače jsem zkoušel dát i jinou PCI grafiku, ale obraz z ní nikdy nevyšel. Ono totiž mít 1MB ve 2D není moc, jelikož je potom pro plochu ve Windows v rozlišení 1024×768 pouze 256 barev. Pro lehčí příjem potravy se používá USB a na hrozivé bučení v MIDI zvukový modul Yamaha DB51XG.
Komentáře