ATI Radeon X850 XT Platinum

Asus Extreme AX850 používá GPU od bývalé společnosti ATI, kterou v roce 2006 koupila firma AMD a má označením Radeon X850 XT. Kartu chladí aktivní chladič, který honí vzduch takovým mlýnským kolem a přímo ven z PC skříně. Otáčky toho kola jsou řízeny podle teploty jádra a při plném zatížení je to už dosti hukot. Cena, za kterou se prodávaly tyto modely v březnu roku 2005, byla okolo 20000 Kč, ovšem záleželo na výrobci a edici.

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 2004
Obecný název jádra:
X850 XT
Kódové označení jádra: R481
Připojení přes: AGP 8x
Jádro vyrobeno technologii: 130nm
Frekvence jádra: 540MHz
Pixel Pipeline: 16
TMU Per Pipeline: 16 
Vertex Shaders:
Pixel Shaders: 16
Pixel Fillrate: 8600 MPixel/s
Texel Fillrate: 8600 MPixel/s
Podpora DirectX: Verze 9
Velikost pamětí: 256MB
Frekvence pamětí: 590MHz
Efektivní taktování pamětí: 1180MHz
Typ paměti: GDDR3
Šířka sběrnice: 256-bit
Šířka pásma pamětí: 36800 MB/s

 

3D SYNTETICKÉ TESTY
Final Reality
Overal score: 22.07  RM
Robots: 200.2 FPS
City scene: 297.4 FPS
3D Mark 1999 – Default
Overal score: 22728 3D marks
Game 1-Race: 257.7 FPS
Game 2-First Person: 203.3 FPS
3D Mark 2000 – Default
Overal score: 21455 3D marks
Game 1 – Helicopter – High Detail 215.7 FPS
Game 2 – Adventure – High Detail 122.3 FPS
3D Mark 2001 – Default
Overal score: 22945 3D marks
Game 1 – Car Chase – High Detail 90.9 FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail 224.1 FPS
Game 3 – Lobby – High Detail 124.1 FPS
Game 4 – Nature 188.4 FPS
3D Mark 2003 – Default
Overal score: 12482 3D marks
Wing of Fury 279.7 FPS
Battle of Proxycon 98.9 FPS
Trolls Lair 76.9 FPS
Mother Nature 81.7 FPS

 

HRY
Soldier of Fortune – 2000
1024×768/32: High 323.0 FPS
Return to Castle Wolfenstein – 2001
1024×768/32: High 182.3 FPS
Serious Sam: The Second Encountern – 2002
1024×768/32: Quality 113.4 FPS
Unreal Tournament 2003 – 2002
1024×768/32: High 250.0 FPS
DOOM 3 – 2004
1024×768/32: Ultra 70.6 FPS
 

Testovací sestava

 

ATI Radeon X850 XT Platinum je top model, který se střetl s konkurenční nVidia GeForce 6800 Ultra a oba měly podobný výkon. Sice nemám přímo model Ultra, ale moje GT se dá přetaktovat na hodnoty 416 MHz (oproti 425 MHz u Ultra) na jádře a 1060 MHz (oproti 1100 MHz u Ultra) na pamětech, což se blíží k modelu Ultra. Jak je vidět v tabulce s 3D Mark 2001 a 2003, výkon při těchto nastaveních se již vyrovná X850 XT Platinum. Každopádně, co se týče hluku, je nVidia tichá karta. 

Na těchto grafikách se hrál především DOOM 3 a v něm více snímku za sekundu vykazuje karta od nVidie.

 
 
ATi Radeon X850 XT PE vs. nVidia GeForce 6800 GT OC
3D Mark 2001 1024×768/32 – Default
Final Score 22945 22945 3D Marks
Game 1 – Car Chase – High Detail 90.9 91.5 FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail 224.1 220.7 FPS
Game 3 – Lobby – High Detail 124.1 124.3 FPS
Game 4 – Nature 188.4 188.9 FPS
3D Mark 2003 1024×768/32 – Default
Final Score 12482 12644 3D Marks
GT1 – Wings of Fury 279.7 295.0 FPS
GT2 – Battle of Proxycon 98.9 102.1 FPS
GT3 – Trolls Lair 76.9 83.8 FPS
GT4 – Mother Nature 81.7 71.6 FPS
Soldier of Fortune – 2000
1024×768/32: High 323.0 355.6 FPS
Return to Castle Wolfenstein – 2001
1024×768/32: High 182.3 139.4 FPS
Serious Sam: The Second Encountern – 2002
1024×768/32: Quality 113.4 135.1 FPS
Unreal Tournament 2003 – 2002
1024×768/32: High 250.0 248.0 FPS
DOOM 3 – 2004
1024×768/32: Ultra 70.6 76.3 FPS
 
 

Výkon grafických jader v tabulkách je zatím ve formě doplňování výsledků

 

Jelikož zde porovnávám výkon grafických karet z let 1999 až 2006, zvolil jsem procesor, který vyšel zhruba v polovině tohoto období a je jím AMD Athlon 64 3200+ z roku 2003 do socketu 754. Jeho defaultní frekvence je 2 GHz a 512 MB RAM běží 400 MHz.


Tabulka slouží k teoretické orientaci a je sestavena na základě mých vlastněných grafických karet. Ukazuje, jak by si tyto karty mohly vést proti sobě v daném roce. Ovšem výrobci všelijak karty modifikovali, někde dali 64 bitovou sběrnici pro video RAM, jinde místo DDR2 třeba použili DDR3 a taky si upravovali takty grafického jádra. Největší zmatek nastal u modelů od nVidia GeForce 7800 a 7900. Další příklad: v roce 2005 vydala společnost ATi grafickou kartu Radeon X1300, kterou v roce 2006 reinkarnovala jako Radeon X1300 XT. Tento nový model již obsahoval jádro z výkonnějšího modelu Radeon X1650 Pro (2006). 

Tam, kde je hvězdička (*), kartu nevlastním, ale některé modely jdou přetaktovat na podobnou, někdy i stejnou úroveň jako ony podobné modely.

Grafiky v letech do slotu AGP
  nVidia ATi  
1999 10 / GeForce 256 SDR 08 / ATI Rage 128 Pro  
12 / GeForce 256 DDR    
  nVidia ATi KYRO
2000

06 / GeForce2 MX    
04 / GeForce2 GTS 06 / Radeon 7200 SDR 06 / Prophet 4000XT 32MB
08 / GeForce2 Ultra 04 / Radeon 7200 DDR 06 / Prophet 4000XT 64MB
  nVidia ATi KYRO



2001



03 / GeForce2 MX200 02 / Radeon 7000  
03 / GeForce2 MX400 12 / Radeon 7500 03 / Prophet 4500XT 32MB
10 / GeForce2 Ti   03 / Prophet 4500XT 64MB
02 / GeForce3 08 / Radeon 8500  
10 / GeForce3 Ti 200    
10 / GeForce3 Ti 500    
  nVidia ATi  
2002
02 / GeForce4 MX 420    
02 / GeForce4 MX 440 07 / Radeon 9000  
02 / GeForce4 MX 460 07 / Radeon 9000 Pro  
02 / GeForce4 Ti 4200 02 / Radeon 8500LE  
02 / GeForce4 Ti 4400 10 / Radeon 9500  
02 / GeForce4 Ti 4600* 08 / Radeon 9700*  
  nVidia ATi  
  02 / GeForce4 Ti 4800 SE 10 / Radeon 9100  



2003



03 / GeForce FX 5200 05 / Radeon 9200  
03 / GeForce FX 5600 10 / Radeon 9600  
03 / GeForce FX 5600 XT 10 / Radeon 9550  
10 / GeForce FX 5700 10 / Radeon 9600 XT  
10 / GeForce FX 5700 Ultra 10 / Radeon 9600 TX  
03 / GeForce FX 5800*    
05 / GeForce FX 5900 XT 03 / ATI Radeon 9800PRO  
10 / GeForce FX 5900 Ultra* 10 / ATI Radeon 9800XT*  
  nVidia ATi  
2004

08 / GeForce 6600 09 / ATI Radeon X700  
08 / GeForce 6600 GT 09 / ATI Radeon X700 Pro  
07 / GeForce 6800 LE 10 / Radeon X800 SE*  
11/ GeForce 6800 12 / Radeon X800 XT  
04 / GeForce 6800 GT 05 / Radeon X800 XT Platinum  
04 / GeForce 6800 Ultra 12 / Radeon X850 XT Platinum  
  nVidia ATi  
2005 04 / GeForce 6200 10 / ATI Radeon X1300 LE  
04 / GeForce 6200 GE 10 / ATI Radeon X1300  
04 / GeForce 6600 LE 10 / Radeon X1600 Pro  
09 / GeForce 6800 XT 11 / Radeon X800 GT  
  nVidia ATi  
2006 05 / GeForce Go 7300 GT  08 / Radeon X1300 XT*  
03 / GeForce Go 7600 GS 08 / Radeon X1650 Pro  
03 / GeForce Go 7600 GT 10 /  Radeon X1650 Pro DDR3  
02 / GeForce Go 7800 GS 10 / Radeon X1950 Pro  
05 / GeForce Go 7900 GS 10 / Radeon X1950 XT*  

Final Reality

Pochází z roku 1997, tudíž je opravdu starý. Jeho rozlišení je pevné 640x480 a 16-bit barev. Podpora zahrnuje DirectX 5 a vyšší verze, což zvládají i 3D grafiky z roku 1996. 

 

Test Robots je jednoduchý a nenáročný test. Hledat zde nějaké efekty je marné a nejsou zde ani stíny. Ovšem okolí má nádech různorodého nasvětlení.

Final Reality Test - Robots 

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 211.3
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 200.2
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 176.5
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 173.3
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 169.5
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 164.6
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 160.7

 

Test City Scene je průlet městem, kde jsou pěkné textury ve formě reklam, a jednou z nich je na hru Max Payne. Hlavní efekty zahrnuje sklo a tedy průhlednost. Dalším je mlha, avšak ta je plochá.

Final Reality Test - City Scene

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 313.6
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 297.4
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 259.6
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 255.6
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 214.6
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 207.5
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 204.5

 


3D Mark 99 MAX

Tímto testem začíná možnost nastavit různá rozlišení i hloubku barev. Také zde ještě není podpora T&L jednotky a tak ho zvládnou i starší karty. Test má plnou podporu DirectX 6.1.

3D Mark 1999: Test v rozlišení 800x600/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 23728
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 23215
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 22728
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 21454
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 20956
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 19303
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 18825

 

Test: Game 1 - Race - ukazuje, jak může být létání v koridoru svou rychlostí adrenalinová záležitost.

3D Mark 1999: Test: Game 1 - Race (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 273.2
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 271.8
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 257.7
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 248.0
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 246.1
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 224.4
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 216.5

 

Test: Game 2 - First Person - simuluje střílečku z pohledu první osoby, kde jsou viditelné efekty, jako je mlha ze střelby a účinné zásahy. Hlavním objektem je však samotná zbraň, na které se odráží světelné prostředí, jímž procházíte. Ani zde ale pohybující se tělesa nevrhají žádné stíny.

3D Mark 1999: Test: Game 2 - First Person (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 209.7
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 203.3
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 202.6
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 189.0
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 182.4
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 169.4
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 166.5

 


3D Mark 2000

První z 3D Mark, který má podporu T&L jednotky a vyšel ještě v roce 1999. Z toho těžily především grafické karty nVidia, když v roce 1999 uvedla své první GPU GeForce 256 SDR a DDR. Test má plnou podporu DirectX 7.

3D Mark 2000: Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 22310
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 21872
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 21455
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 20723
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 20028
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 18529
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 17532

 

Test: Game 1 - Helicopter s High Detail ukazuje simulaci letu bojového vrtulníku, kde je spousta objektů v podobě stromů, také kouře z letu a zásahů raket. Stíny zde už jsou, ale jsou statické a tudíž nepřesné.​

3D Mark 2000: Test: Game 1 - Helicopter - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 215.7
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 215.0
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 216.4
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 208.3
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 206.6
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 190.4
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 174.9

 

Test: Game 2 - Adventure s High Detail je průlet přístavem, kde jsou relativně detailní budovy s hezkým osvětlením. Na konci je také pohled na lodě, které už nejsou příliš detailní, a na vodu, která je statická, ale odráží objekty umístěné poblíž.

3D Mark 2000: Test: Game 2 - Adventure - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 128.4
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 123.7
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 122.3
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 122.3
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 117.9
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 117.3
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 113.2

 


3D Mark 2001 SE

Zde je plná podpora DirectX 8 + 8.1, takže karty co mají vertex + pixel shadery, bodové sprity a šířku paměťové sběrnice aspoň 128-bit, budou mít to nejlepší scóre. První karty, které si s tím poradily, byly nVidia GeForceFX z roku 2003 a ATi Radeon 9000 z roku 2002.

3D Mark 2001: Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 22945
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 22945
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 21715
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 19741
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 18363
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 15062
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 13865

 

Test: Game 1 - Car Chase s High Detail je akční jízda s bojovým jeepem, který má na korbě granátomet, takže jde o náročnou scénu plnou světelných výbuchů. V tomto testu je také patrná určitá deformace materiálů a i nějaké částice od kol odletují.

3D Mark 2001: Test: Game 1 - Car Chase - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 92.5
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 91.6
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 90.9
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 89.8
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 87.7
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 86.7
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 86.0

 

Test: Game 2 - Draghothic - High Detail je let na drakovi, a pokud jste viděli seriál Hra o trůny, tak už tušíte, odkud tvůrci čerpali inspiraci. Drak se svojí Matkou draků ničí ohněm město, takže se můžete kochat úchvatnými kouřovými efekty a skvělou perspektivu.

3D Mark 2001: Test: Game 2  - Draghothic - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 224,1
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 220.7
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 207.9
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 204.9
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 193.8
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 153.5
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 131.3

 

Test: Game 3 - Lobby s High Detail je inspirován hrou Max Payne. V testu je vidět lesklá podlaha, na které se odráží všechny objekty. Po kulkách zůstává omítka rozštěpená a kouří se z ní při zásahu, zatímco vystřílené náboje se valí po zemi. Efektní je i plášť samotného hrdiny, který má tendenci se deformovat podle jeho pohybu.

3D Mark 2001: Test: Game 3 - Lobby - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 125.0
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 124.3
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 124.1
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 116.2
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 115.5
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 110.1
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 109.1

 

Test: Game 4 - Nature s High Detail vás pomocí dronu provede přírodou v horách, kde žije starý rybář ve své chaloupce. Uvidíte stromy s jednotlivými listy a větvičkami. Voda teče a je průhledná, kde je hluboká vidíte odrazy oblohy a hor. Sem tam se mihne hejno motýlů a vy máte chuť být lovec motýlů. Ke spuštění je potřeba DirectX 8 + 8.1 a GPU které disponuje vertex + pixel shadery.

3D Mark 2001: Test: Game 4 - Nature - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 188.9
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 188.4
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 168.0
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 91.1
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 84.2
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 54.0
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 46.9

 


3D Mark 2003

Na tento test už to chce pořádnou grafickou kartu, která podporuje DirectX 9, jelikož už vše běží pouze na 32-bit barvách. Tou první u firmy ATi byl Radeon 9500 z roku 2002 a u nVidia GeForceFX z roku 2003. Také je to poslední test, který měl v prvních verzích podporu Windows 98-Me.

3D Mark 2003: Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 12644
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 12482
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 11209
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 6431
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 5940
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 5528
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 3844

 

Test: Game 1 - Wings of Fury je útok mnoha letadel, kterým se říkalo létající pevnosti B17 a na ně utočí německé Messerschmitt Bf 109. Je tam spousta efektů, jako odlesky na trupu letadel, kouře a výbuchů.

3D Mark 2003: Test: Game 1 - Wings of Fury (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 295.0
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 279.7
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 272.9
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 223.4
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 207.1
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 150.8
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 138.4

 

Test: Game 2 - Battle of Proxycon vizuálně připomíná hru DOOM 3 a je podobně náročný. Pokud se tedy výsledek dostane nad 30FPS, měl by se DOOM 3 na této grafice dát hrát. 

3D Mark 2003: Test: Game 2 - Battle of Proxycon (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 102.1
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 98.9
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 89.8
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 41.0
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 37.7
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 36.8
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 22.3

 

Test: Game 3 - Trolls Lair, je plný realistických scén s přesnými stíny, a pixel shadery jsou zde použity k simulaci chování vlasů hlavní hrdinky.

3D Mark 2003: Test: Game 3 - Trolls Lair (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 83.8
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 76.9
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 73.9
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 36.4
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 33.8
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 32.2
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 21.4

 

Test: Game 4 - Mother Nature, když se spustí, na většině lowendových grafikách přinese tzv. slideshow.

3D Mark 2003: Test: Game 4 - Mother Nature (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ a typ FPS
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 81.7
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 71.6
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 62.4
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 40.6
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 40.1
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 37.4
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 25.9

 


Soldier of Fortune

Hra z roku 2000: Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 355.6
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 323.0
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 300.5
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 283.0
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 261.7
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 198.9
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 198.5

 


Return to Castle Wolfenstein

 Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 182.8
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 182.3
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 170.4
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 168.0
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 167.3
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 139.4
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 120.0

 


Serious Sam: The Second Encountern

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Quality)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 135.1
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 126.5
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 113.4
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 98.1
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 93.4
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 64.3
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 58.9

 


Unreal Tournament 2003

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 250.0
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 248.0
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 231.7
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 231.3
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 216.9
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 174.5
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 168.9

 


DOOM 3

DOOM, DOOM, DOOM!!!

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Ultra)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 76.3
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 71.4
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 70.6
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 38.1
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 32.2
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 26.7
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 22.4

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

Předchozí

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *