nVidia GeForce3 byla uvedena v únoru 2001 jako první grafická karta s podporou DirectX 8.0 a přinesla revoluci v podobě programovatelných pixel a vertex shaderů. To znamenalo, že hry už nebyly omezené na pevně dané efekty, ale mohly využívat pokročilé technologie jako dynamické nasvícení, realistické stíny nebo pokročilé vodní efekty. NVIDIA se s touto kartou snažila posunout grafiku o generaci dál a nabídnout výkon, který by zvládl nové vizuální efekty přicházejících her.
Karta byla postavena na jádře NV20 a běžela na frekvenci 200 MHz, přičemž paměti typu DDR SDRAM běžely na 460 MHz. Šlo o 128bitové rozhraní s kapacitou 64 MB nebo 128 MB podle konkrétní varianty. Oproti starší GeForce2 Ultra sice nenabízela dramaticky vyšší hrubý výkon, ale díky novým technologiím dokázala v moderních hrách excelovat. Navíc přinesla inovace jako LightSpeed Memory Architecture pro lepší využití paměťové propustnosti a technologie occlusion culling pro optimalizaci vykreslování scény.
Při svém uvedení GeForce3 neměla přímou konkurenci. ATI tehdy nabízelo Radeon DDR, který se nemohl rovnat jak výkonem, tak technologickou výbavou. To se změnilo až v srpnu 2001, kdy vyšel Radeon 8500, který GeForce3 ve většině testů překonal. NVIDIA tak musela reagovat a v říjnu 2001 uvedla upravené modely GeForce3 Ti 200 a Ti 500, které nabídly buď nižší cenu, nebo vyšší výkon.
GeForce3 byla v době svého vydání nepochybně revoluční, ale vysoká cena znamenala, že si ji pořídili hlavně nadšenci a hardcore hráči. Ačkoliv v roce 2001 dominovala trhu, s příchodem levnějšího Radeonu 8500 a vlastních Ti modelů už začala ztrácet na atraktivitě. Přesto se stala důležitým mezníkem ve vývoji grafických karet a položila základy pro budoucí generace.
Half-Life 2 automaticky využíval pokročilé efekty na kartách s podporou DirectX 8, zatímco GeForce2 jako čistě DirectX 7 karta tyto efekty neumožňovala a renderovala scénu v jednodušší kvalitě. Výsledkem bylo, že GeForce2 nemusela zpracovávat náročné shadery a proto v tabulkách běží ve hře rychleji než GeForce3, která naopak měla modernější a výpočetně náročnější rendering. To však znamenalo, že zatímco GeForce2 dosahovala vyššího počtu snímků za sekundu, GeForce3 nabízela výrazně realističtější obraz s detailnějšími stíny, lepším nasvícením a pokročilejšími povrchy.
PARAMETRY | |
Uvedeno na trh: | 2001 |
Obecný název jádra: |
GeForce3 |
Kódové označení jádra: | NV20 |
Připojení přes: | AGP 4x |
Jádro vyrobeno technologii: | 150 nm |
Frekvence jádra: | 200 MHz |
Pixel Pipeline: | 4 |
TMU Per Pipeline: | 8 |
Vertex Shaders: | 1 |
Pixel Shaders: | 4 |
Pixel Fillrate: | 800 MPixel/s |
Texel Fillrate: | 1600 MTexel/s |
Podpora DirectX: | Verze 8 |
Velikost pamětí: | 64 MB |
Frekvence pamětí: | 230 MHz |
Efektivní taktování pamětí: | 460 MHz |
Typ paměti: | DD-RAM |
Šířka sběrnice: | 128-bit |
Šířka pásma pamětí: | 7360 MB/s |
Tabulky s výkonem
Výkon grafických karet byl testován s moderním procesorem Intel Pentium E6700 přetaktovaným na 3,6 GHz. Operační paměť typu DDR1 má kapacitu 512 MB a testy probíhaly na operačním systému Windows XP SP2.
- Ovladače
- nVidia 71.89
- ATi Catalyst 6.04
🔪Vzájemná nevraživost🔪 | |||
2001 |
nVidia | ATi | KYRO |
03 / GeForce2 MX200 | 02 / Radeon 7000 | ||
03 / GeForce2 MX400 | 11 / Radeon 7500 | 03 / Prophet 4500XT 32MB | |
10 / GeForce2 Ti | 03 / Prophet 4500XT 64MB | ||
02 / GeForce3 | 08 / Radeon 8500 | ||
10 / GeForce3 Ti 200 | |||
10 / GeForce3 Ti 500 |
Test pochází z roku 1997, je tedy staršího data a hodí se tedy pro starší grafické karty. Jeho rozlišení je pevné 640×480 a 16-bit barev. Podpora je zde DirectX 5 a výš, což zvládají první karty z roku 1996 jako 3DFX karty Voodoo 1 a třeba ATi 3D Rage II. Výrobců ale bylo více, třeba jako S3, Matrox, Intel, nVidia, SiS nebo 3Dlabs. Test má i celkové scóre, ale to nás zde zajímat nebude, jelikož více o výkonu ve 3D vypoví výsledek FPS.
Test: Robots je jednoduchý a nenáročný test. Hledat zde nějaké efekty je marné a nejsou zde ani stíny. Ovšem okolí má nádech různorodého nasvětlení.
Final Reality: Test: Robots (640x480/16) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 501.6 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 438.1 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 411.5 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 401.4 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 397.3 |
x480/16)
Test: City scene je průlet městem, kde jsou pěkné textury ve formě reklam, a jednou z nich je na hru Max Payne. Hlavní efekty zahrnuje sklo a tedy průhlednost. Dalším je mlha, avšak ta je plochá.
Final Reality: Test: City scena (640x480/16) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 674.0 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 607.7 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 582.1 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 575.7 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 549.0 |
Tímto testem začíná možnost nastavit různá rozlišení i hloubku barev. Také zde ještě není podpora T&L jednotky a tak ho zvládnou i starší karty. Test má plnou podporu DirectX 6.1.
Test: Game 1 - Race je rychlý závod futuristických vznášedel po okruhu s různými překážkami a efekty. Zaměřoval se na: Zpracování polygonů, Motion blur (rozmazání pohybu), Environment mapping (mapování prostředí) a Fog (mlha).
3D Mark 1999: Test: Game 1 - Race (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 268.0 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 231.8 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 227.5 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 210.6 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 152.8 |
Test: Game 2 - First Person simuluje střílečku z pohledu první osoby, kde jsou viditelné efekty, jako je mlha ze střelby a účinné zásahy. Hlavním objektem je však samotná zbraň, na které se odráží světelné prostředí, jímž procházíte. Ani zde ale pohybující se tělesa nevrhají žádné stíny.
3D Mark 1999: Test: Game 2 - First Person (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 233.1 |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 222.1 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 215.2 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 208.2 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 158.0 |
První z 3D Mark, který má podporu T&L jednotky a vyšel ještě v roce 1999. Z toho těžily především grafické karty nVidia, když v roce 1999 uvedla své první GPU GeForce 256 SDR a DDR. Test má plnou podporu DirectX 7.
Test: Game 1 - Helicopter s High Detail ukazuje simulaci letu bojového vrtulníku, kde je spousta objektů v podobě stromů, také kouře z letu a zásahů raket. Stíny zde už jsou, ale jsou statické a tudíž nepřesné.
3D Mark 2000: Test: Game 1 - Helicopter - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 104.4 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 94.8 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 83.0 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 75.7 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 54.0 |
Test: Game 2 - Adventure s High Detail je průlet přístavem, kde jsou relativně detailní budovy s hezkým osvětlením. Na konci je také pohled na lodě, které už nejsou příliš detailní, a na vodu, která je statická, ale odráží objekty umístěné poblíž.
3D Mark 2000: Test: Game 2 - Adventure - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 151.8 |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 148.4 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 139.7 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 128.6 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 101.5 |
Zde je plná podpora DirectX 8 + 8.1, takže karty co mají vertex + pixel shadery, bodové sprity a šířku paměťové sběrnice aspoň 128-bit, budou mít to nejlepší scóre. První karty, které si s tím poradily, byly nVidia GeForceFX z roku 2001 a ATi Radeon 9000 z roku 2001.
Test: Game 1 - Car Chase s High Detail je akční jízda s bojovým jeepem, který má na korbě granátomet, takže jde o náročnou scénu plnou světelných výbuchů. V tomto testu je také patrná určitá deformace materiálů a i nějaké částice od kol odletují.
3D Mark 2001: Test: Game 1 - Car Chase - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 88.1 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 66.2 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 58.0 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 49.1 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 46.8 |
Test: Game 2 - Draghothic - High Detail je let na drakovi, a pokud jste viděli seriál Hra o trůny, tak už tušíte, odkud tvůrci čerpali inspiraci. Drak se svojí Matkou draků ničí ohněm město, takže se můžete kochat úchvatnými kouřovými efekty a skvělou perspektivu.
3D Mark 2001: Test: Game 2 - Draghothic - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 95.1 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 65.8 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 58.2 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 57.8 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 51.3 |
Test: Game 3 - Lobby s High Detail je inspirován hrou Max Payne. V testu je vidět lesklá podlaha, na které se odráží všechny objekty. Po kulkách zůstává omítka rozštěpená a kouří se z ní při zásahu, zatímco vystřílené náboje se valí po zemi. Efektní je i plášť samotného hrdiny, který má tendenci se deformovat podle jeho pohybu.
3D Mark 2001: Test: Game 3 - Lobby - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 97.4 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 86.2 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 75.8 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 59.1 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 55.9 |
Test: Game 4 - Nature s High Detail vás pomocí dronu provede přírodou v horách, kde žije starý rybář ve své chaloupce. Uvidíte stromy s jednotlivými listy a větvičkami. Voda teče a je průhledná, kde je hluboká vidíte odrazy oblohy a hor. Sem tam se mihne hejno motýlů a vy máte chuť být lovec motýlů. Ke spuštění je potřeba DirectX 8 + 8.1 a GPU které disponuje vertex + pixel shadery.
3D Mark 2001: Test: Game 4 - Nature - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 34.1 |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 28.0 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 28.7 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | N/A |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | N/A |
Sin - 1998
Test v rozlišení 800x600/32-bit (Max) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 406.7 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 273.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 265.8 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 249.9 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 241.0 |
Sin - 1998
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Max) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 307.0 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 216.9 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 193.1 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 191.5 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 155.3 |
Kingpin: Life of Crime: - 1999
Test v rozlišení 800x600/16-bit | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 452.3 |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 404.8 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 315.9 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 280.2 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 240.4 |
Kingpin: Life of Crime - 1999
Test v rozlišení 1024x768/16-bit | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 308.5 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 238.8 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 210.9 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 189.4 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 172.2 |
QUAKE III - 1999
Test v rozlišení 800x600/32-bit (Medium) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 421.0 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 371.8 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 335.0 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 328.4 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 195.3 |
QUAKE III - 1999
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Ultra) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 275.3 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 244.8 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 219.7 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 215.5 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 124.5 |
Soldier of Fortune - 2000
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 167.7 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 138.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 122.6 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 121.1 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 102.9 |
Soldier of Fortune - 2000
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 90.2 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 76.7 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 67.0 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 64.4 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 56.3 |
Return to Castle Wolfenstein - 2001
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 203.6 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 198.9 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 175.4 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 128.2 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 105.3 |
Return to Castle Wolfenstein - 2001
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 97.9 |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 93.4 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 85.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 59.0 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 49.1 |
Serious Sam: The Second Encountern - 2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - OpenGL | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 64.4 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 60.0 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 52.2 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 51.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 49.4 |
Serious Sam: The Second Encountern - 2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - DirectX | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 72.1 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 65.3 |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 55.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 45.8 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 39.9 |
Unreal Tournament 2003 - 2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Normalest) - Bootmatch | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 77.5 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 50.7 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 44.4 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 41.8 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 29.2 |
Unreal Tournament 2003 - 2002
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (Highest) - Bootmatch | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 29.4 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 19.5 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 17.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 16.0 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 15.9 |
Half-Life 2 - 2004
Test v rozlišení 800x600/32-bit (Low) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 190.0 |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 129.0 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 100.8 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 96.2 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 84.6 |
Half-Life 2 - 2004
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 7500 | 11/2001 | 270 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 72.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ti | 10/2001 | 250 MHz | 452 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 62.7 |
![]() |
ATi Radeon 8500 | 08/2001 | 275 MHz | 500 MHz | 64 MB / DDR | 128 bit / AGP | 43.2 |
![]() |
nVidia GeForce3 | 02/2001 | 200 MHz | 460 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 41.2 |
![]() |
nVidia GeForce3 Ti 200 | 10/2001 | 175 MHz | 400 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 36.8 |
Komentáře