Asus V3000

Asus V3000 používá grafický čip od společnosti nVidia a jedná se o model RIVA 128. Jde o druhé jádro této firmy, i když má označení NV3 a má malý pasivní chladič. Cena, za kterou se prodávala v polovině roku 1997, byla okolo 6500 Kč. Zatímco první jádro NV1 bylo nepoužitelné, tak tohle už se drželo specifikací Microsoft DirectX, což se vyplatilo. Má i podporu OpenGL a v něm výborný výkon. Vůbec její síla v rozlišení 640×480/16 dosahuje dobrých výsledků a dokonce i v některých novějších hrách z let 1999. Nevím to jistě, ale snad je to první karta, která obsahuje 2D s 3D jádrem v jednom čipu, které je napojené na 128-bitou paměťovou sběrnici. Co tato grafika určitě neumí, tak hloubku 32-bit barev, jelikož v žádné hře ona nabídka pro dané nastavení nebyla a také zvládá jen maximální rozlišení 800×600. Což samozřejmě odpovídá době a velikosti 4MB RAM. Ze všech her, které jsem si vybral k otestování, tak se jen jedna nezobrazovala správně a to Blood 2. Na to, že jde o druhou 3D grafiku od společnosti nVidia, která byla určena do PC, tak se s výkonem docela předvedla. Výkonnostní testy pochází od STB Velocity 128, která používá totožný grafický čip a i ostatní parametry jsou shodný.

Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.

 

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 1997
Obecný název jádra:
RIVA 128
Kódové označení jádra: NV3
Připojení přes: AGP
Jádro vyrobeno technologii: 350nm
Frekvence jádra: 100MHz
Pixel Pipeline: 1
TMU Per Pipeline: 1
Pixel Fillrate: 100 MPixel/s
Texel Fillrate: 100 MPixel/s
Podpora DirectX: Verze 5
Velikost pamětí: 4MB
Frekvence pamětí: 100MHz
Efektivní taktování pamětí: 100MHz
Typ paměti: SG-RAM
Šířka sběrnice: 128-bit
Šířka pásma pamětí: 1600 MB/s

 

Intel Celeron 333MHz @ 500MHz
Final Reality
Overal score: 4.47   RM
Robots: 49.5   FPS
City scene: 67.5   FPS
3D Mark 1999
Overal score 640×480/16: 1267   3D marks
Overal score 800×600/16: 961   3D marks
Game 1-Race 640×480/16: 16.9   FPS
Game 2-First Person 640×480/16: 10.1   FPS
Game 1-Race 800×600/16: 12.3   FPS
Game 2-First Person 800×600/16: 7.9   FPS
3D Mark 2000 – High Detail
Overal score 640×480/16: 1112   3D marks
Overal score 800×600/16: 919   3D marks
Game 1-Helicopter 640×480/16: 6.2   FPS
Game 2-Adventure 640×480/16: 9.0   FPS
Game 1-Helicopter 800×600/16: 5.8   FPS
Game 2-Adventure 800×600/16: 8.3   FPS
Alien vs Predator – 1999
640×480/16: 21.4   FPS
800×600/16: 17.1   FPS
Carmagenon 2 – 1998
640×480/16: 23.9   FPS
Descent 3 – 1998
640×480/16: 19.0   FPS
800×600/16: 16.0   FPS
Dethkarz – 1999
640×480/16: 19.2   FPS
800×600/16: 14.0   FPS
Dungeon Keeper 2 – 1999
640×480/16: 15.3   FPS
800×600/16: 13.2   FPS
Forsaken – 1998
640×480/16: 64.1    FPS
800×600/16: 53.2    FPS
Half Life – 1998
640×480/16: 45.4   FPS
800×600/16: 33.2   FPS
Hexen 2 – 1997
640×480/16: 46.9   FPS
800×600/16: 34.9   FPS
Jedi Knight – MOTS – 1998
640×480/16: 84.1   FPS
800×600/16: 57.2   FPS
Kingpin: Life of Crime – 1999
640×480/16: 27.0    FPS
800×600/16: 23.5    FPS
Midtown Madness – 1999
640×480/16: 20.8   FPS
800×600/16: 13.0   FPS
Need For Speed 3: Hot Pursuit – 1998
640×480/16: 25.6   FPS
800×600/16: 17.9   FPS
Need For Speed 4 – High Stakes – 1999
640×480/16: 36.6   FPS
800×600/16: 31.9   FPS
GLQuake – 1996
640×480/16: 41.2   FPS
800×600/16: 28.9   FPS
Quake 2 – 1997
640×480/16: 45.4   FPS
800×600/16: 32.4   FPS
Quake 3: Arena – 1999
640×480/16: 22.3   FPS
800×600/16: 16.7   FPS
Requiem Avenging Angel – 1999
640×480/16: 38.1   FPS
800×600/16: 31.0   FPS
SiN – 1998
640×480/16: 36.7   FPS
800×600/16: 33.5   FPS
The Infernal Machines – Indiana Jones – 1999
640×480/16: 54.2   FPS
Thief the Dark Project – 1998
640×480/16: 40.5   FPS
800×600/16: 33.1   FPS
Tomb Raider 3 – 1998
640×480/16: 29.9   FPS
800×600/16: 29.4   FPS
Tomb Raider 4 – 1999
640×480/16: 28.4   FPS
800×600/16: 26.8   FPS
Trespasser – 1998
640×480/16: 20.9   FPS
800×600/16: 19.3   FPS
Turok – 1997
640×480/16: 36.8   FPS
800×600/16: 33.9   FPS
Turok 2: Seeds of Evil – 1998
640×480/16: 25.8   FPS
800×600/16: 20.6   FPS
Unreal Gold – 1999
640×480/16: 18.6   FPS
800×600/16: 13.6   FPS
Viper Racing – 1998
640×480/16: 56.5   FPS
800×600/16: 46.7   FPS
Wipeout 2097 – 1997
640×480/16: 31.6   FPS
800×600/16: 23.6   FPS

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *