Procesor AMD Sempron 2500+, s jádrem Palermo, má frekvenci pouhých 1400 MHz s FSB 200 MHz a byl uveden na trh v červenci roku 2005. V cenících ho vůbec nemám, ale můj odhad ceny je 1500 Kč v balení BOX a tedy i s chladičem. Moje testovací sestava ho stabilně přetaktuje (OC) na 1750 MHz, což je o 25 % nad původní hodnotou, a RAM DDR1 běží na 583 MHz. Za mě to je dost slabý výsledek!
PARAMETRY | |
Frekvence: | 1400 MHz |
Rychlost sběrnice: | 200 MHz |
Násobič: | 7x |
Napětí: | 1.45 Voltů |
L1 Cache: | 128 KB |
L2 Cache: | 256 KB |
Socket (Patice): | 754 |
Multimediální Instrukce: | MMX/3DNow!/SSE/SSE2+3 |
Název jádra: |
Palermo |
Identifikační kód: |
SDA2500AI03BX |
Uveden na trh: | 07/2005 |
Výrobní technologie: |
90 nm |
TDP: | 62 W |
TESTY CPU + RAM | ||||
1400 MHz | vs. | OC 1750 MHz | ||
CPU 3D Mark 2003 | ||||
CPU Test 1 | 46.2 | – | 58.8 | FPS |
CPU Test 2 | 7.1 | – | 8.9 | FPS |
AIDA32 ver.3.80 |
||||
RAM čtení | 3592 | – | 4474 | MB/s |
RAM zápis | 1442 | – | 1770 | MB/s |
AIDA64 Extreme Edition ver.2.60 |
||||
RAM čtení | 3688 | – | 4568 | MB/s |
RAM zápis | 3643 | – | 4532 | MB/s |
RAM kopírování | 3258 | – | 4024 | MB/s |
RAM latence | 51.1 | – | 41.2 | ns |
CPU Queen | 2426 | – | 3022 | Score |
CPU PhotoWorxx | 3505 | – | 4400 | Score |
CPU Zlib | 14.3 | – | 18.1 | MB/s |
CPU AES | 1812 | – | 2257 | Score |
CPU Hash | 211 | – | 263 | MB/s |
FPU VP8 | 358 | – | 427 | Score |
FPU Julia | 395 | – | 492 | Score |
FPU Mandel | 229 | – | 285 | Score |
FPU SinJulia | 229 | – | 285 | Score |
nVidiaGeForce 6800GT + ATi Radeon X800 XT Platinum jsou jedny z posledních konkurenčních výkonných grafických karet, které mají oficiální ovladače pro Windows 98-Me. Co se týče 3D Marku 2001, ten je hodně závislý na síle procesoru, a tak rozdíly ve výkonu jsou větší. Zatímco v 3D Marku 2003 budou hodnoty výkonu vyrovnanější a to hlavně u vyšších frekvencích procesoru.
Testováno pod Windows Millennium. Nastavení obou 3D Marků je Default a spuštěny všechny testy, kromě 3D Mark 2003, kde jsou vynechány testy se zvukem.
TESTY s GPU + CPU – Normal | ||||
ATi Radeon X800 XT PE | vs. | nVidia GeForce 6800GT | ||
3D Mark 2001 – 1024×768/32 – Default | ||||
Final Score | 15268 | – | 16375 | 3D Marks |
Game 1 – Car Chase – High Detail | 55.8 | – | 59.1 | FPS |
Game 2 – Dragothic – High Detail | 136.0 | – | 154.9 | FPS |
Game 3 – Lobby – High Detail | 79.7 | – | 84.6 | FPS |
Game 4 – Nature | 188.5 | – | 185.0 | FPS |
3D Mark 2003 – 1024×768/32 – Default | ||||
Final Score | 10342 | – | 11369 | 3D Marks |
GT1 – Wings of Fury | 166.1 | – | 181.7 | FPS |
GT2 – Battle of Proxycon | 85.3 | – | 99.7 | FPS |
GT3 – Trolls Lair | 69.2 | – | 80.4 | FPS |
GT4 – Mother Nature | 70.1 | – | 66.4 | FPS |
TESTY s GPU + CPU – Overclock | ||||
ATi Radeon X800 XT PE | vs. | nVidia GeForce 6800GT | ||
3D Mark 2001 – 1024×768/32 – Default | ||||
Final Score | 18753 | – | 19958 | 3D Marks |
Game 1 – Car Chase – High Detail | 71.1 | – | 77.1 | FPS |
Game 2 – Dragothic – High Detail | 165.9 | – | 195.8 | FPS |
Game 3 – Lobby – High Detail | 98.7 | – | 109.4 | FPS |
Game 4 – Nature | 228.7 | – | 185.8 | FPS |
3D Mark 2003 – 1024×768/32 – Default | ||||
Final Score | 11193 | – | 12015 | 3D Marks |
GT1 – Wings of Fury | 205.7 | – | 235.6 | FPS |
GT2 – Battle of Proxycon | 92.9 | – | 101.5 | FPS |
GT3 – Trolls Lair | 73.1 | – | 82.4 | FPS |
GT4 – Mother Nature | 72.7 | – | 68.7 | FPS |
Komentáře