ATI 3D Rage Pro Turbo AGP

ATI 3D Rage Pro Turbo AGP 2x s SDRAM používá grafický čip od bývalé společnosti ATI, kterou v roce 2006 koupila firma AMD a spadá do řady 3D Rage Pro. Díky tomu, že se karta se skoro nehřeje a tak nemá žádný chladič. Cena, za kterou se prodávaly tyto modely na začátku roku 1997, byla okolo 7400 Kč, ovšem záleželo na výrobci a edici. U této karty jsem se chtěl dozvědět, jaký je rozdíl ve výkonu oproti starší ATI 3D Rage Pro AGP 2x, která v názvu “TURBO” nemá a hádejte co… Výkon je úplně stejný, leč turbo jaksi nemá žádný význam a pomalejší SDRAM také ne. Ještě že to nejsou automobily, to by potom jeden zíral, když při sešlápnutí plynu k podlaze by soupeř, který turbo nemá, jel pořád vedle vás. Takže jde o částečné přeznačení názvu bez hardwarových změn a proto jsou zde jen některé testy pro ověření. Situace v minulosti byla taková, že první ovladače za moc nestály, ale jak se vylepšily, tak stoupl i nějaký ten výkon a díky tomu firma ATI přidala na grafický čip ono “TURBO”. Můžeme to tedy označit za nechvalné přeznačování jader, kterých bylo samozřejmě později více.

Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 1997
Obecný název jádra:
3D Rage Pro
Kódové označení jádra: Ragell
Připojení přes: AGP 2x
Jádro vyrobeno technologii: 350nm
Frekvence jádra: 75MHz
Pixel Pipeline: 1
TMU Per Pipeline: 1
Pixel Fillrate: 75 MPixel/s
Texel Fillrate: 75 MPixel/s
Podpora DirectX: Verze 6
Velikost pamětí: 8MB
Frekvence pamětí: 75MHz
Efektivní taktování pamětí: 75MHz
Typ paměti: SD-RAM
Šířka sběrnice: 64-bit
Šířka pásma pamětí: 600 MB/s

Intel Celeron 333MHz @ 500MHz
Final Reality
Overal score: 4.25   RM
Robots: 49.6   FPS
City scene: 68.3   FPS
3D Mark 1999
Overal score 640×480/16: 1743   3D marks
Overal score 640×480/32: 1446   3D marks
Overal score 800×600/16: 1319   3D marks
Overal score 800×600/32: 1034   3D marks
Overal score 1024×768/16: 916   3D marks
Overal score 1024×768/32: 648   3D marks
Game 1-Race 640×480/16: 17.7   FPS
Game 1-Race 640×480/32: 15.5   FPS
Game 2-First Person 640×480/16: 17.1   FPS
Game 2-First Person 640×480/32: 13.5   FPS
Game 1-Race 800×600/16: 13.7   FPS
Game 1-Race 800×600/32: 11.3   FPS
Game 2-First Person 800×600/16: 12.7   FPS
Game 2-First Person 800×600/32: 9.5   FPS
Game 1-Race 1024×768/16: 9.7   FPS
Game 1-Race 1024×768/32: 7.1   FPS
Game 2-First Person 1024×768/16: 8.7   FPS
Game 2-First Person 1024×768/32: 5.9   FPS
Forsaken – 1998
640×480/16: 33.6    FPS
800×600/16: 25.6    FPS
1024×768/16: 18.5    FPS
Kingpin: Life of Crime – 1999
640×480/16: 17.2    FPS
800×600/16: 12.7    FPS
1024×768/16: 8.6    FPS
Need For Speed 3: Hot Pursuit – 1998
640×480/16: 19.3   FPS
800×600/16:  13.4   FPS
Need For Speed 4 – High Stakes – 1999
640×480/16: 21.2   FPS
640×480/32: 19.1   FPS
800×600/16: 16.1   FPS
800×600/32: 13.6   FPS
1024×768/16: 11.2   FPS
GLQuake – 1996
640×480/16: 21.3   FPS
800×600/16: 15.0   FPS
1024×768/16: 9.9   FPS
Quake 2 – 1997
640×480/16: 21.2   FPS
800×600/16: 15.1   FPS
1024×768/16: 10.5   FPS
Quake 3: Arena – 1999
640×480/16: 12.9   FPS
800×600/16: 9.6   FPS
1024×768/16: .   FPS
Tomb Raider 3 – 1998
640×480/16: 29.9   FPS
640×480/32: 28.4   FPS
800×600/16: 27.5   FPS
800×600/32: 21.4   FPS
1024×768/16: 21.3   FPS
1024×768/32: 12.9   FPS
1280×1024/16: 12.5   FPS 
Viper Racing – 1998
640×480/16: 42.7   FPS
800×600/16: 30.4   FPS
1024×768/16: 20.2   FPS

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *