PARAMETRY | |
Uvedeno na trh: | 2002 |
Obecný název jádra: |
Radeon 8500 LE |
Kódové označení jádra: | R200 |
Připojení přes: | AGP 4x |
Jádro vyrobeno technologii: | 150 nm |
Frekvence jádra: | 250 MHz |
Pixel Pipeline: | 4 |
TMU Per Pipeline: | 8 |
Vertex Shaders: | 2 |
Pixel Shaders: | 4 |
Pixel Fillrate: | 1000 MPixel/s |
Texel Fillrate: | 2000 MPixel/s |
Podpora DirectX: | Verze 8.1 |
Velikost pamětí: | 128 MB |
Frekvence pamětí: | 200 MHz |
Efektivní taktování pamětí: | 400 MHz |
Typ paměti: | DD-RAM |
Šířka sběrnice: | 128-bit |
Šířka pásma pamětí: | 8000 MB/s |
Tabulky s výkonem
Výkon grafických karet byl testován s moderním procesorem Intel Pentium E6700 přetaktovaným na 3,6 GHz. Operační paměť typu DDR1 má kapacitu 512 MB a testy probíhaly na operačním systému Windows XP SP2.
- Ovladače
- nVidia 71.89
- ATi Catalyst 6.04 pro ATi Radeon 9000 Pro
- ATi Catalyst 6.12 pro ATi Radeon 9500 Pro
Vzájemná nevraživost | ||
2002 |
nVidia | ATi |
02 / GeForce4 MX 420 | ||
02 / GeForce4 MX 440 | 07 / Radeon 9000 | |
02 / GeForce4 MX 460 | 07 / Radeon 9000 Pro | |
02 / GeForce4 Ti 4200 | 02 / Radeon 8500LE | |
02 / GeForce4 Ti 4400 | 10 / Radeon 9500 | |
02 / GeForce4 Ti 4600 | 08 / Radeon 9700* |
Tímto testem začíná možnost nastavit různá rozlišení i hloubku barev. Také zde ještě není podpora T&L jednotky a tak ho zvládnou i starší karty. Test má plnou podporu DirectX 6.1.
Test: Game 1 - Race je rychlý závod futuristických vznášedel po okruhu s různými překážkami a efekty. Zaměřoval se na: Zpracování polygonů, Motion blur (rozmazání pohybu), Environment mapping (mapování prostředí) a Fog (mlha).
3D Mark 1999: Test: Game 1 - Race (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 330.5 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 311.5 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 295.7 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 271.1 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 268.2 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 244.4 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 238.4 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 219.4 |
Test: Game 2 - First Person simuluje střílečku z pohledu první osoby, kde jsou viditelné efekty, jako je mlha ze střelby a účinné zásahy. Hlavním objektem je však samotná zbraň, na které se odráží světelné prostředí, jímž procházíte. Ani zde ale pohybující se tělesa nevrhají žádné stíny.
3D Mark 1999: Test: Game 2 - First Person (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 282.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 277.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 263.3 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 229.6 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 223.3 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 202.3 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 193.0 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 185.3 |
První z 3D Mark, který má podporu T&L jednotky a vyšel ještě v roce 1999. Z toho těžily především grafické karty nVidia, když v roce 1999 uvedla své první GPU GeForce 256 SDR a DDR. Test má plnou podporu DirectX 7.
Test: Game 1 - Helicopter s High Detail ukazuje simulaci letu bojového vrtulníku, kde je spousta objektů v podobě stromů, také kouře z letu a zásahů raket. Stíny zde už jsou, ale jsou statické a tudíž nepřesné.
3D Mark 2000: Test: Game 1 - Helicopter - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 188.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 179.4 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 165.2 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 154.8 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 88.1 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 82.2 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 76.9 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 75.2 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 73.4 |
Test: Game 2 - Adventure s High Detail je průlet přístavem, kde jsou relativně detailní budovy s hezkým osvětlením. Na konci je také pohled na lodě, které už nejsou příliš detailní, a na vodu, která je statická, ale odráží objekty umístěné poblíž.
3D Mark 2000: Test: Game 2 - Adventure - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 186.8 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 183.3 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 180.6 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 157.1 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 155.2 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 151.5 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 133.6 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 119.5 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 110.9 |
Zde je plná podpora DirectX 8 + 8.1, takže karty co mají vertex + pixel shadery, bodové sprity a šířku paměťové sběrnice aspoň 128-bit, budou mít to nejlepší scóre. První karty, které si s tím poradily, byly nVidia GeForceFX z roku 02/2002 a ATi Radeon 9000 z roku 02/2002.
Test: Game 1 - Car Chase s High Detail je akční jízda s bojovým jeepem, který má na korbě granátomet, takže jde o náročnou scénu plnou světelných výbuchů. V tomto testu je také patrná určitá deformace materiálů a i nějaké částice od kol odletují.
3D Mark 2001: Test: Game 1 - Car Chase - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 142.0 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 131.2 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 119.9 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 119.6 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 74.1 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 67.7 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 64.3 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 64.1 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 55.3 |
Test: Game 2 - Draghothic - High Detail je let na drakovi, a pokud jste viděli seriál Hra o trůny, tak už tušíte, odkud tvůrci čerpali inspiraci. Drak se svojí Matkou draků ničí ohněm město, takže se můžete kochat úchvatnými kouřovými efekty a skvělou perspektivu.
3D Mark 2001: Test: Game 2 - Draghothic - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 146.7 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 132.4 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 130.8 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 121.0 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 78.8 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 70.5 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 70.1 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 66.6 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 58.3 |
Test: Game 3 - Lobby s High Detail je inspirován hrou Max Payne. V testu je vidět lesklá podlaha, na které se odráží všechny objekty. Po kulkách zůstává omítka rozštěpená a kouří se z ní při zásahu, zatímco vystřílené náboje se valí po zemi. Efektní je i plášť samotného hrdiny, který má tendenci se deformovat podle jeho pohybu.
3D Mark 2001: Test: Game 3 - Lobby - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 145.0 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 141.2 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 130.0 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 121.1 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 86.2 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 84.6 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 83.0 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 72.1 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 69.6 |
Test: Game 4 - Nature s High Detail vás pomocí dronu provede přírodou v horách, kde žije starý rybář ve své chaloupce. Uvidíte stromy s jednotlivými listy a větvičkami. Voda teče a je průhledná, kde je hluboká vidíte odrazy oblohy a hor. Sem tam se mihne hejno motýlů a vy máte chuť být lovec motýlů. Ke spuštění je potřeba DirectX 8 + 8.1 a GPU které disponuje vertex + pixel shadery.
3D Mark 2001: Test: Game 4 - Nature - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 65.5 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 58.3 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 52.9 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 50.2 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 30.3 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 24.0 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 23.7 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
Na tento test už to chce pořádnou grafickou kartu, která podporuje DirectX 9, jelikož už vše běží pouze na 32-bit barvách. Tou první u firmy ATi byl Radeon 9500 z roku 02/2002 a u nVidia GeForceFX z roku 02/2002. Také je to poslední test, který měl v prvních verzích podporu Windows 98-Me.
Test: Game 1 - Wings of Fury je útok mnoha letadel, kterým se říkalo létající pevnosti B17 a na ně utočí německé Messerschmitt Bf 109. Je tam spousta efektů, jako odlesky na trupu letadel, kouře a výbuchů.
3D Mark 2003: Test: Game 1 - Wings of Fury (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 159.9 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 151.1 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 137.8 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 127.5 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 101.5 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 82.1 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 78.9 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 72.8 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 66.3 |
Test: Game 2 - Battle of Proxycon vizuálně připomíná hru DOOM 3 a je podobně náročný. Pokud se tedy výsledek dostane nad 30FPS, měl by se DOOM 3 na této grafice dát hrát.
3D Mark 2003: Test: Game 2 - Battle of Proxycon (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 22.7 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 13.8 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 12.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 11.6 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.1 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.0 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 7.0 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
Test: Game 3 - Trolls Lair, je plný realistických scén s přesnými stíny, a pixel shadery jsou zde použity k simulaci chování vlasů hlavní hrdinky.
3D Mark 2003: Test: Game 3 - Trolls Lair (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 21.7 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 13.0 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 11.3 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 11.0 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 9.3 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.1 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.0 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
Test: Game 4 - Mother Nature, když se spustí, na většině lowendových grafikách přinese tzv. slideshow.
3D Mark 2003: Test: Game 4 - Mother Nature (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 26.1 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
Soldier of Fortune - 2000
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 232.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 213.1 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 193.8 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 177.7 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 143.4 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 136.8 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 120.9 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 117.3 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 111.6 |
Soldier of Fortune - 2000
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 116.4 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 109.8 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 100.3 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 96.8 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 80.6 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 73.2 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 69.9 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 66.8 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 66.1 |
Return to Castle Wolfenstein - 2001
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 293.3 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 278.6 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 267.8 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 261.3 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 192.7 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 177.2 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 158.1 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 151.8 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 130.4 |
Return to Castle Wolfenstein - 2001
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 159.3 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 129.5 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 94.9 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 91.5 |
Serious Sam: The Second Encountern - 02/2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - OpenGL | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 94.9 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 86.1 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 77.0 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 69.7 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 67.4 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 58.0 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 51.2 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 49.8 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 48.0 |
Serious Sam: The Second Encountern - 02/2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - DirectX | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 102.4 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 93.8 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 90.6 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 81.4 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 66.1 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 56.5 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 53.2 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 51.5 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 44.5 |
Unreal Tournament 2003 - 02/2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Normalest) - Bootmatch | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 137.3 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 113.2 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 103.0 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 94.3 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 62.9 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 60.2 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 57.3 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 54.0 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 52.6 |
Unreal Tournament 2003 - 02/2002
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (Highest) - Bootmatch | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 63.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 54.7 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 51.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 47.4 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 33.1 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 29.3 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 28.1 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 27.1 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 26.2 |
Half-Life 2 - 2004
Test v rozlišení 800x600/32-bit (Low) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 149.4 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 142.4 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 136.5 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 135.5 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 134.7 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 133.6 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 121.9 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 103.3 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 93.3 |
Half-Life 2 - 2004
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 81.0 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 80.0 | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 68.2 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 63.7 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 57.8 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 50.7 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 43.9 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 34.2 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 32.0 |
DOOM 3 - 2005
Test v rozlišení 800x600/32-bit (Medium) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 51.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 32.7 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 31.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 28.8 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 16.1 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 15.9 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 15.8 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 15.3 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 14.0 |
DOOM 3 - 2005
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Ultra) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 25.3 | |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 10.8 | |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 9.1 | |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 9.0 | |
nVidia GeForce4 MX 460 | 02/2002 | 301 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.7 | |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.6 | |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.3 | |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.1 | |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 7.7 |
Komentáře