ATI 3D Rage II +DVD PCI

ATI 3D Rage II +DVD PCI používá grafický čip od bývalé společnosti ATI, kterou v roce 2006 koupila firma AMD a má označení 3D Rage II. Karta se skoro nehřeje a tak nemá žádný chladič. Cena, za kterou se prodávaly tyto modely na začátku roku 1997, byla okolo 7400 Kč při  průměrné mzdě 10802 Kč. Aby se 3D grafické jádro starých grafik dalo otestovat v novějších hrách, je potřeba, aby mělo k dispozici nejméně 4MB RAM. Dalším předpokladem je podpora DirectX + OpenGL a zde najdeme pouze Microsoft DirectX. Proto schází testy z populárních her jako Quake 2 a jemu podobných. To ale vůbec nevadí, jelikož tato grafická karta je příliš slabá na rozlišení 640×480, které většina her podporuje v 3D jako minimum. Pokud použijete rozlišení nižší, sice se FPS zvedne na lepší úroveň, ale zmizí to wau a hra je více méně škaredá jako bez použití 3D. V tabulkách s 3D výkonem jsou jen hry, které na ní běžely bez nějakých grafických defektů či chyb.

Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 1996
Obecný název jádra:
3D Rage II +DVD
Kódové označení jádra: Ragell
Připojení přes: PCI
Jádro vyrobeno technologii: 500nm
Frekvence jádra: 60MHz
Pixel Pipeline: 1
TMU Per Pipeline:
Pixel Fillrate: 60 MPixel/s
Texel Fillrate: 60 MPixel/s
Podpora DirectX: Verze 5
Velikost pamětí: 4MB
Frekvence pamětí: 83MHz
Efektivní taktování pamětí: 83MHz
Typ paměti: SD-RAM
Šířka sběrnice: 64-bit
Šířka pásma pamětí: 664 MB/s

 

Intel Celeron 333MHz @ 500MHz
Final Reality
Final Reality: 2.80   3D marks
Robots: 7.60   FPS
City scene: 8.69   FPS
3D Mark 1999 – 640×480/16
3D Mark 1999: 418   3D marks
Game 1-Race: 4.9   FPS
Game 2-First Person: 3.6   FPS
3D Mark 2000 – 640×480/16
3D Mark 2000: 201   3D marks
Game 1 – High Detail: 1.2   FPS
Game 2 – High Detail: 2.4   FPS
HRY 1997 – 640×480/16
G-Police: 15.0   FPS
Hexen 2: 0.9   FPS
Sub Culture: 13.8   FPS
Turok: 11.1   FPS
Wipeout 2097: 8.9   FPS
HRY 1998 – 640×480/16
Asghan – The Dragon Slayer: 7.5   FPS
Battlezone: 14.8   FPS
Blood 2: 4.5   FPS
Castrol Honda Superbike: 8.3   FPS
Descent 3: 4.9   FPS
Die by the Sword: 12.1   FPS
Dethkarz: 5.2   FPS
Forsaken: 11.5   FPS
Indiana Jones – The Infernal Machines: 18.8   FPS
Incoming: 5.8   FPS
Jedi Knight – MOTS: 26.7   FPS
Monsters Truck: 12.6   FPS
Need For Speed 3 – Hot Pursuit: 6.8   FPS
Planet Crazy: 11.7   FPS
Thief the Dark Project: 6.2   FPS
Tomb Raider 3: 10.2   FPS
Viper Racing: 9.6   FPS
HRY 1999 – 640×480/16
Alien vs Predator: 6.7   FPS
Dungeon Keeper 2: 6.2    FPS
Midtown Madness: 2.0   FPS
Need For Speed 4 – High Stakes: 5.7   FPS
Nocturne: 11.7   FPS
Resident Evil 2: 12.3   FPS
Requiem Avenging Angel: 6.8   FPS
Rollcage: 4.7    FPS
Spirit of Speed 800×600: 4.6   FPS
Tomb Raider 4: 8.0   FPS

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.