A-Trend ATC-2465

Legendární bývalá společnost 3DFX začala svůj vzestup s 3D grafickým akcelerátorem Voodoo1, který se ve své době většinou přidával k 2D grafické kartě a s ní se propojil pomocí krátkého VGA kabelu. Chladiče v módě moc nebyly, ale některé modely měly malé pasivy. Cena, za kterou se prodávaly na začátku roku 1997, byla okolo 9000 Kč při průměrné mzdě 10802 Kč, ovšem záleželo na výrobci a těch bylo víc. Karta se na trh dostala v říjnu 1996, ale svůj boom zažila během celého roku 1997 díky patchům pro skvělé hry. Ty díky nim vypadaly mnohem lépe a nejznámější jsou hlavně Carmagedon, Outlaws, Tomd Raider 1+2, Descent 2 a Quake 1. U toho Quake 1 je zajímavé, že i když má karta k sobě silný procesor, tak není schopna dosáhnout 30 FPS. V podstatě jí stačí procesor Intel Pentium 200MHz a dosáhnete stejného výsledku jako s Celeronem.

Některé hry se nepodařilo vůbec spustit, jako Dethkarz, Indiana Jones, Hexen 2 a Need For Speed 4. Need For Speed 3 funguje, ale FPS není jak měřit. Ovšem hra vypadá dobře a jede docela solidně.

Podle mého průzkumu je nejrealističtější na testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 1996
Obecný název jádra:
3Dfx
Kódové označení jádra: SST1
Připojení přes: PCI
Jádro vyrobeno technologii: 500nm
Frekvence jádra: 50MHz
Pixel Pipeline: 1
TMU Per Pipeline:
Pixel Fillrate: 50 MPixel/s
Texel Fillrate: 50 MPixel/s
Podpora DirectX: Verze 5
Velikost pamětí: 4MB
Frekvence pamětí: 50MHz
Efektivní taktování pamětí: 50MHz
Typ paměti: EDO-RAM
Šířka sběrnice: 128-bit
Šířka pásma pamětí: 800 MB/s

 

Intel Celeron 333MHz @ 500MHz
Final Reality
Overal score: 3.74   RM
Robots: 47.3   FPS
City scene: 59.6   FPS
3D Mark 1999
Overal score 640×480/16: 1548   3D marks
Game 1-Race 640×480/16: 14.8   FPS
Game 2-First Person 640×480/16: 16.2   FPS
Alien vs Predator – 1999
640×480/16: 25.2   FPS
Blood 2 – 1998
640×480/16: 14.1   FPS
Carmagenon 2 – 1998
640×480/16: 21.2   FPS
Descent 3 – 1998
640×480/16: 14.9   FPS
Dungeon Keeper 2 – 1999
640×480/16: 5.6   FPS
Forsaken – 1998
640×480/16: 52.9    FPS
Half Life – 1998
640×480/16: 26.2   FPS
Jedi Knight – MOTS – 1998
640×480/16: 54.5   FPS
Kingpin: Life of Crime – 1999
640×480/16: 9.2    FPS
Midtown Madness – 1999
640×480/16: 10.0   FPS
GLQuake – 1996
640×480/16: 24.2   FPS
Quake 2 – 1997
640×480/16: 19.0   FPS
SiN – 1998
640×480/16: 20.7   FPS
Thief the Dark Project – 1998
640×480/16: 37.6    FPS
Tomb Raider 3 – 1998
640×480/16: 29.9   FPS
Tomb Raider 4 – 1999
640×480/16: 26.0   FPS
Trespasser – 1998
640×480/16: 9.5   FPS
Turok – 1997
640×480/16: 35.2   FPS
Turok 2: Seeds of Evil – 1998
640×480/16: 34.4   FPS
Unreal Gold – 1999
640×480/16: 24.8   FPS
Viper Racing – 1998
640×480/16: 27.8   FPS
Wipeout 2097 – 1997
640×480/16: 36.1   FPS

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *