ATI 3D Rage II +DVD PCI používá grafický čip od bývalé společnosti ATI, kterou v roce 2006 koupila firma AMD a má označení 3D Rage II. Karta se skoro nehřeje a tak nemá žádný chladič. Cena, za kterou se prodávaly tyto modely na začátku roku 1997, byla okolo 7400 Kč při průměrné mzdě 10802 Kč. Aby se 3D grafické jádro starých grafik dalo otestovat v novějších hrách, je potřeba, aby mělo k dispozici nejméně 4MB RAM. Dalším předpokladem je podpora DirectX + OpenGL a zde najdeme pouze Microsoft DirectX. Proto schází testy z populárních her jako Quake 2 a jemu podobných. To ale vůbec nevadí, jelikož tato grafická karta je příliš slabá na rozlišení 640×480, které většina her podporuje v 3D jako minimum. Pokud použijete rozlišení nižší, sice se FPS zvedne na lepší úroveň, ale zmizí to wau a hra je více méně škaredá jako bez použití 3D. V tabulkách s 3D výkonem jsou jen hry, které na ní běžely bez nějakých grafických defektů či chyb.
Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.
PARAMETRY | |
Uvedeno na trh: | 1996 |
Obecný název jádra: |
3D Rage II +DVD |
Kódové označení jádra: | Ragell |
Připojení přes: | PCI |
Jádro vyrobeno technologii: | 500nm |
Frekvence jádra: | 60MHz |
Pixel Pipeline: | 1 |
TMU Per Pipeline: | 1 |
Pixel Fillrate: | 60 MPixel/s |
Texel Fillrate: | 60 MPixel/s |
Podpora DirectX: | Verze 5 |
Velikost pamětí: | 4MB |
Frekvence pamětí: | 83MHz |
Efektivní taktování pamětí: | 83MHz |
Typ paměti: | SD-RAM |
Šířka sběrnice: | 64-bit |
Šířka pásma pamětí: | 664 MB/s |
Intel Celeron 333MHz @ 500MHz | ||
Final Reality | ||
Final Reality: | 2.80 | 3D marks |
Robots: | 7.60 | FPS |
City scene: | 8.69 | FPS |
3D Mark 1999 – 640×480/16 | ||
3D Mark 1999: | 418 | 3D marks |
Game 1-Race: | 4.9 | FPS |
Game 2-First Person: | 3.6 | FPS |
3D Mark 2000 – 640×480/16 | ||
3D Mark 2000: | 201 | 3D marks |
Game 1 – High Detail: | 1.2 | FPS |
Game 2 – High Detail: | 2.4 | FPS |
HRY 1997 – 640×480/16 | ||
G-Police: | 15.0 | FPS |
Hexen 2: | 0.9 | FPS |
Sub Culture: | 13.8 | FPS |
Turok: | 11.1 | FPS |
Wipeout 2097: | 8.9 | FPS |
HRY 1998 – 640×480/16 | ||
Asghan – The Dragon Slayer: | 7.5 | FPS |
Battlezone: | 14.8 | FPS |
Blood 2: | 4.5 | FPS |
Castrol Honda Superbike: | 8.3 | FPS |
Descent 3: | 4.9 | FPS |
Die by the Sword: | 12.1 | FPS |
Dethkarz: | 5.2 | FPS |
Forsaken: | 11.5 | FPS |
Indiana Jones – The Infernal Machines: | 18.8 | FPS |
Incoming: | 5.8 | FPS |
Jedi Knight – MOTS: | 26.7 | FPS |
Monsters Truck: | 12.6 | FPS |
Need For Speed 3 – Hot Pursuit: | 6.8 | FPS |
Planet Crazy: | 11.7 | FPS |
Thief the Dark Project: | 6.2 | FPS |
Tomb Raider 3: | 10.2 | FPS |
Viper Racing: | 9.6 | FPS |
HRY 1999 – 640×480/16 | ||
Alien vs Predator: | 6.7 | FPS |
Dungeon Keeper 2: | 6.2 | FPS |
Midtown Madness: | 2.0 | FPS |
Need For Speed 4 – High Stakes: | 5.7 | FPS |
Nocturne: | 11.7 | FPS |
Resident Evil 2: | 12.3 | FPS |
Requiem Avenging Angel: | 6.8 | FPS |
Rollcage: | 4.7 | FPS |
Spirit of Speed 800×600: | 4.6 | FPS |
Tomb Raider 4: | 8.0 | FPS |
Po pretaktovani so silnym procesorom nad 500 sa aj dalo hrat.
samozrejme rozlisenia od 320×200 po 512×384 maximalne
Nevím zda ty hry takové rozlišení podporují… Nicméně, 3D bylo o tom, že hra vypadá pěkně, ale při použití 3D v nižším rozlišení než 640×480, to zase vypadalo vysloveně hnusně 🙂