3dfx Voodoo 4 4500

3dfx Voodoo4 4500 byla uvedena na trh na podzim roku 2000 a představovala pokus společnosti 3dfx udržet se na vysoce konkurenčním trhu grafických karet, tentokrát v mainstreamovém a budgetovém segmentu. Byla postavena na jednom čipu nové generace VSA-100 (Voodoo Scalable Architecture), zatímco její výkonnější a dražší sestra, Voodoo5 5500, používala tyto čipy dva v režimu SLI na jedné kartě. Konkurence v té době byla drtivá – Nvidia dominovala s řadou GeForce 2 (od levné MX až po výkonné GTS/Pro/Ultra) a ATI úspěšně útočila se svou první generací karet Radeon.

Architektura VSA-100 přinesla několik dlouho očekávaných vylepšení. Konečně nabídla nativní podporu pro 32bitové barvy v 3D renderování a podporu pro větší textury (až 2048×2048), což byly výrazné limity předchozí Voodoo3. Hlavním lákadlem nové architektury byla technologie T-Buffer, která umožňovala hardwarově akcelerované efekty jako Full-Scene Anti-Aliasing (FSAA – konkrétně Rotated Grid FSAA 2x a 4x), motion blur nebo depth of field. Voodoo4 4500 byla typicky osazena 32 MB SDR paměti na 128bitové sběrnici a běžela na frekvenci 166 MHz pro jádro i paměti – tedy stejných taktech jako starší Voodoo3 3000. Bohužel, čip byl stále vyráběn starším 250nm procesem a co bylo klíčové – postrádal hardwarovou jednotku pro Transform & Lighting (T&L), kterou konkurence od Nvidie (od první GeForce 256) a ATI (od prvního Radeonu) již měla.

 

 

Výkonnostně byla Voodoo4 4500 spíše zklamáním. Často byla jen o málo rychlejší než předchozí generace Voodoo3 a výrazně zaostávala za konkurenčními kartami jako Nvidia GeForce 2 MX (která byla často levnější a výkonnější) a zejména GeForce 2 GTS nebo ATI Radeon SDR/DDR. Absence hardwarové T&L jednotky znamenala, že ve hrách, které tuto funkci využívaly, byla veškerá zátěž geometrických výpočtů přenášena na CPU, zatímco konkurence dokázala procesoru výrazně ulevit. Jedinou oblastí, kde Voodoo4 4500 mohla zazářit, byla kvalita obrazu díky hardwarovému FSAA. Nabízela viditelně hladší hrany než konkurence při srovnatelném výkonnostním propadu (zapnutí FSAA ale samozřejmě výkon citelně snížilo, zejména 4x režim byl na jediný VSA-100 čip velmi náročný). Výkon v Glide API zůstal silný, ale význam tohoto rozhraní postupně klesal ve prospěch DirectX a OpenGL.

Voodoo4 4500 se tak ocitla ve velmi složité pozici. Přišla pozdě, s architekturou, která sice přinesla některé zajímavé funkce (FSAA), ale postrádala klíčovou technologii (T&L) a byla vyráběna zastaralým procesem. Její výkon nestačil na konkurenci a ani relativně příznivá cena jí nedokázala zajistit úspěch. Krátce po jejím uvedení společnost 3dfx vyhlásila bankrot a její aktiva odkoupila Nvidia, což znamenalo konec vývoje ovladačů (ačkoliv komunita později vytvořila neoficiální verze).

Dnes je 3dfx Voodoo4 4500 vnímána jako symbol úpadku kdysi dominantní společnosti. Pro sběratele hardwaru má svou hodnotu jako jedna z posledních karet 3dfx a ukázka technologie VSA-100 v její nejzákladnější podobě. Její praktické využití v retro sestavách je omezené – zajímavá může být pro experimenty s FSAA v dobových hrách nebo pro zajištění kompatibility s Glide, ale pro celkový výkon je většinou lepší volbou konkurenční GeForce 2 nebo Radeon z téže doby.

 

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 2000
Obecný název jádra:
VSA-100
Kódové označení jádra: Napalm
Připojení přes: AGP 4x
Jádro vyrobeno technologii: 250 nm
Frekvence jádra: 166 MHz
Pixel Pipeline: 2
TMU Per Pipeline: 2
Vertex Shaders:
Pixel Shaders: 0
Pixel Fillrate: 334 MPixel/s
Texel Fillrate: 334 MTexel/s
Podpora DirectX: Verze 7
Velikost pamětí: 32 MB
Frekvence pamětí: 166 MHz
Efektivní taktování pamětí: 166 MHz
Typ paměti: SDRAM
Šířka sběrnice: 128-bit
Šířka pásma pamětí: 2656 MB/s

 

Tabulky s výkonem

Výkon grafických karet byl testován s moderním procesorem Intel Pentium E6700 přetaktovaným na 3,6 GHz. Operační paměť typu DDR1 má kapacitu 512 MB a testy probíhaly na operačním systému Windows XP SP2. Výjimku tvoří 3dfx Voodoo4 4500 a tu jsem testoval pod Windows Millennium. 

Výkon grafické karety 3dfx Voodoo5 5500 byl testován na procesoru AMD Athlon 3000+ přetaktováním na 2,3 GHz. Operační paměť typu DDR1 má kapacitu 512 MB a testy probíhaly na operačním systému Windows Millennium.

  • Ovladače
  • nVidia 71.89
  • ATi Catalyst 6.04

 

🔪Vzájemná nevraživost🔪


2001


nVidia ATi KYRO+3dfx+Matrox
04 / GeForce Quadro    
06 / GeForce2 MX 06 / Radeon 7200 SDR 09 / Matrox G450
04 / GeForce2 GTS 06 / Radeon 7200 DDR 08 / Prophet 4000XT
04 / GeForce2 GTS   09 / Voodoo4 4500
08 / GeForce2 Ultra   09 / Voodoo5 5500

 


Test pochází z roku 1997, je tedy staršího data a hodí se tedy pro starší grafické karty. Jeho rozlišení je pevné 640×480 a 16-bit barev. Podpora je zde DirectX 5 a výš, což zvládají první karty z roku 1996 jako 3DFX karty Voodoo 1 a třeba ATi 3D Rage II. Výrobců ale bylo více, třeba jako S3, Matrox, Intel, nVidia, SiS nebo 3Dlabs. Test má i celkové scóre, ale to nás zde zajímat nebude, jelikož více o výkonu ve 3D vypoví výsledek FPS.

Test: Robots je jednoduchý a nenáročný test. Hledat zde nějaké efekty je marné a nejsou zde ani stíny. Ovšem okolí má nádech různorodého nasvětlení.

Final Reality: Test: Robots (640x480/16)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 661.0
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 653.3
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 450.8
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 433.7
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 415.5
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 382.9
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 380.0
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 130.6
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 72.4
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 59.1

x480/16)

Test: City scene je průlet městem, kde jsou pěkné textury ve formě reklam, a jednou z nich je na hru Max Payne. Hlavní efekty zahrnuje sklo a tedy průhlednost. Dalším je mlha, avšak ta je plochá.

Final Reality: Test: City scena (640x480/16)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 829.2
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 752.4
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 626.1
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 619.5
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 614.4
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 606.3
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 595.7
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 160.4
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 32.4
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 58.7

 


Tímto testem začíná možnost nastavit různá rozlišení i hloubku barev. Také zde ještě není podpora T&L jednotky a tak ho zvládnou i starší karty. Test má plnou podporu DirectX 6.1. 

3D Mark 1999: Test v rozlišení 800x600/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 23825
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 19262
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 17210
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 14396
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 13516
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 12546
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 10882
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 10438
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 6831
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 5866

 

Test: Game 1 - Race je rychlý  závod futuristických vznášedel po okruhu s různými překážkami a efekty. Zaměřoval se na: Zpracování polygonů, Motion blur (rozmazání pohybu), Environment mapping (mapování prostředí) a Fog (mlha).

3D Mark 1999: Test: Game 1 - Race (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 235.3
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 184.9
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 174.1
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 138.6
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 130.6
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 123.5
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 99.7
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 96.0
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 70.8
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 61.6

 

Test: Game 2 - First Person simuluje střílečku z pohledu první osoby, kde jsou viditelné efekty, jako je mlha ze střelby a účinné zásahy. Hlavním objektem je však samotná zbraň, na které se odráží světelné prostředí, jímž procházíte. Ani zde ale pohybující se tělesa nevrhají žádné stíny.

3D Mark 1999: Test: Game 2 - First Person (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 241.3
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 201.0
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 170.1
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 160.4
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 149.2
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 119.8
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 114.6
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 114.3
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 66.0
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 56.0

 


První z 3D Mark, který má podporu T&L jednotky a vyšel ještě v roce 1999. Z toho těžily především grafické karty nVidia, když v roce 1999 uvedla své první GPU GeForce 256 SDR a DDR. Test má plnou podporu DirectX 7.

3D Mark 2000: Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 12748
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 9457
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 7313
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 6077
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 6008
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 5504
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 5397
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 5002
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 3353
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 2252

 

Test: Game 1 - Helicopter s High Detail ukazuje simulaci letu bojového vrtulníku, kde je spousta objektů v podobě stromů, také kouře z letu a zásahů raket. Stíny zde už jsou, ale jsou statické a tudíž nepřesné.​

3D Mark 2000: Test: Game 1 - Helicopter - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 76.2
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 54.8
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 50.3
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 38.1
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 37.6
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 32.3
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 30.1
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 28.3
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 20.0
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 13.3

 

Test: Game 2 - Adventure s High Detail je průlet přístavem, kde jsou relativně detailní budovy s hezkým osvětlením. Na konci je také pohled na lodě, které už nejsou příliš detailní, a na vodu, která je statická, ale odráží objekty umístěné poblíž.

3D Mark 2000: Test: Game 2 - Adventure - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 152.3
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 124.6
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 89.4
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 87.8
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 84.2
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 61.0
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 67.3
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 62.2
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 40.8
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 30.4

 


Zde je plná podpora DirectX 8 + 8.1, takže karty co mají vertex + pixel shadery, bodové sprity a šířku paměťové sběrnice aspoň 128-bit, budou mít to nejlepší scóre. První karty, které si s tím poradily, byly nVidia GeForceFX z roku 2001 a ATi Radeon 9000 z roku 2001.

3D Mark 2001: Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 6296
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 4538
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 4011
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 3671
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 3660
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 3598
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 3222
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 3192
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 1722
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 1201

 

Test: Game 1 - Car Chase s High Detail je akční jízda s bojovým jeepem, který má na korbě granátomet, takže jde o náročnou scénu plnou světelných výbuchů. V tomto testu je také patrná určitá deformace materiálů a i nějaké částice od kol odletují.

3D Mark 2001: Test: Game 1 - Car Chase - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 49.6
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 36.4
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 30.8
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 30.1
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 27.2
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 26.8
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 25.5
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 24.3
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 11.4
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 9.8

 

Test: Game 2 - Draghothic - High Detail je let na drakovi, a pokud jste viděli seriál Hra o trůny, tak už tušíte, odkud tvůrci čerpali inspiraci. Drak se svojí Matkou draků ničí ohněm město, takže se můžete kochat úchvatnými kouřovými efekty a skvělou perspektivu.

3D Mark 2001: Test: Game 2  - Draghothic - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 51.4
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 38.0
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 35.3
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 33.2
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 32.9
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 31.4
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 27.4
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 19.1
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 13.9
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 7.3

 

Test: Game 3 - Lobby s High Detail je inspirován hrou Max Payne. V testu je vidět lesklá podlaha, na které se odráží všechny objekty. Po kulkách zůstává omítka rozštěpená a kouří se z ní při zásahu, zatímco vystřílené náboje se valí po zemi. Efektní je i plášť samotného hrdiny, který má tendenci se deformovat podle jeho pohybu.

3D Mark 2001: Test: Game 3 - Lobby - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 59.1
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 41.8
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 41.5
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 38.7
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 33.2
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 29.1
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 28.5
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 25.6
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 17.5
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 11.9

 


Sin - 1998

Test v rozlišení 800x600/16-bit (Max)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 240.1
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 174.2
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 171.6
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 155.7
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 145.8
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 114.6
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 114.2
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 103.0
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 98.3
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 60.5

 


Sin - 1998

Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Max)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 204.3
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 146.3
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 124.6
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 116.2
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 114.4
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 99.3
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 97.3
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 83.9
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 77.6
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 41.5

 


Kingpin: Life of Crime:  - 1999

Test v rozlišení 800x600/16-bit
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 265.3
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 183.5
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 156.9
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 151.1
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 140.6
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 127.6
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 117.8
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 112.7
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 107.7
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 59.5

 


Kingpin: Life of Crime - 1999

Test v rozlišení 1024x768/16-bit
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 179.1
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 131.0
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 112.2
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 106.3
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 100.2
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 88.4
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 83.5
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 79.0
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 76.7
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 38.8

 


QUAKE III - 1999

Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Bilinear)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 221.9
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 164.1
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 104.0
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 102.5
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 93.5
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 79.0
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 71.3
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 70.9
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 60.8
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 30.3

 


QUAKE III - 1999

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 153.4
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 109.1
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 77.8
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 74.0
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 73.8
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 70.1
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 66.8
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 64.4
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 41.7
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 23.8

 


Soldier of Fortune - 2000

Test v rozlišení 1024x768/16-bit (DXT Compressed)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 180.2
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 135.3
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 100.1
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 92.9
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 77.1
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 70.3
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 59.3
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 57.9
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 23.4
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 14.3

 


Soldier of Fortune - 2000

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 125.6
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 88.5
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 76.4
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 68.2
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 67.3
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 59.2
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 58.1
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 39.1
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 19.8
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 11.0

 


Return to Castle Wolfenstein - 2001

 Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Normal)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 195.1
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 144.5
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 86.3
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 86.2
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 82.5
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 74.4
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 67.3
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 64.3
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 48.6
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 22.2

 


Return to Castle Wolfenstein - 2001

 Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 130.1
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 93.6
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 69.0
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 64.7
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 60.4
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 60.3
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 54.6
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 53.2
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 29.8
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 17.3

 


Serious Sam: The Second Encountern - 2002

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - OpenGL
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 48.6
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 34.3
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 33.4
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 32.1
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 31.3
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 27.3
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 25.1
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 21.8
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 9.1
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 5.9

 


Serious Sam: The Second Encountern - 2002

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - DirectX
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 46.4
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 32.1
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 31.8
3dfx Voodoo5 5500 09/2000 167 MHz 167 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 22.4
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 20.9
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 18.6
3dfx Voodoo 4 4500 3dfx Voodoo4 4500 09/2000 167 MHz 167 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 16.9
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 14.8
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 10.5
VR Kyro 4000XT  08/2000 115 MHz 115 MHz 64 MB/SDR 128 bit/AGP 9.3

 


Unreal Tournament 2003 - 2002

Test v rozlišení 800x600/32-bit (Normalest) - Bootmatch
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 56.8
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 46.3
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 36.9
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 34.3
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 32.0
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 28.4
Matrox Millennium G450 09/2000 125 MHz 288 MHz 32 MB/DDR 64 bit/AGP 13.3

 


Unreal Tournament 2003 - 2002

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Highest) - Bootmatch
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ultra 08/2000 250 MHz 458 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 39.1
nVidia GeForce2 GTS 04/2000 200 MHz 333 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 30.4
nVidia GeForce Quadro 04/2000 140 MHz 333 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 26.2
ATi Radeon 7200 06/2000 164 MHz 328 MHz 32 MB/DDR 128 bit/AGP 24.9
ATi Radeon 7200 06/2000 160 MHz 160 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 22.3
nVidia GeForce2 MX 06/2000 175 MHz 183 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 21.5

 

 

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

Předchozí

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *