nVidia GeForce FX 5700 Ultra

nVidia GeForce FX 5700 Ultra v roce 2003 byla vybavena pamětmi DDR2 stejně jako řada FX 5800, která byla v tomto ohledu první. Obecně se dá říci, že paměti DDR2 se na grafických kartách moc nerozšířily a rozhodně více se používaly DDR nebo DDR3. Paměti DDR2 nabídly určité výhody, jako vyšší taktovací frekvence a lepší výkon než DDR, ale na trhu grafických karet se neprosadily tak, jak se původně očekávalo. Výrobci se spíše soustředili na DDR a později na DDR3, které poskytovaly lepší výkon a efektivitu. GeForce FX 5700 Ultra tak zůstala jednou z mála karet své doby, která měla paměti DDR2, což ji činí v tomto ohledu výjimečnou.
 
Podle ceníku z 2. prosince 2003 jste si nVidia GeForce FX 5700 Ultra mohli koupit za 6698 Kč, zatímco normální GeForce FX 5700 stála 5795 Kč. Jejím konkurentem byla ATi Radeon 9600 XT, kterou jste mohli v té době pořídit za 5490 Kč. Jak vidíte, ATi byla nejlevnější a s výkonem si byly obě karty hodně blízko, jak ukazují tabulky níže.
 

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 2003
Obecný název jádra:
GeForce FX 5700 Ultra
Kódové označení jádra: NV36B
Připojení přes: AGP 8x
Jádro vyrobeno technologii: 130nm
Frekvence jádra: 475MHz
Pixel Pipeline: 4
TMU Per Pipeline:
Vertex Shaders:
Pixel Shaders: 4
Pixel Fillrate: 1900 MPixel/s
Texel Fillrate: 1900 MPixel/s
Podpora DirectX: Verze 9
Velikost pamětí: 128MB
Frekvence pamětí: 453MHz
Efektivní taktování pamětí: 906MHz
Typ paměti: GDDR2
Šířka sběrnice: 128-bit
Šířka pásma pamětí: 14500 MB/s

 

3D SYNTETICKÉ TESTY
Final Reality
Overal score: 19.78  RM
Robots: 187.2 FPS
City scene: 269.8 FPS
3D Mark 1999 – Default
Overal score: 21355 3D marks
Game 1-Race: 249.3 FPS
Game 2-First Person: 186.8 FPS
3D Mark 2000 – Default
Overal score: 18939 3D marks
Game 1 – Helicopter – High Detail 162.0 FPS
Game 2 – Adventure – High Detail 129.5 FPS
3D Mark 2001 – Default
Overal score: 15246 3D marks
Game 1 – Car Chase – High Detail 94.9 FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail 127.6 FPS
Game 3 – Lobby – High Detail 120.3 FPS
Game 4 – Nature 57.7 FPS
3D Mark 2003 – Default
Overal score: 3921 3D marks
Wing of Fury 159.8 FPS
Battle of Proxycon 25.6 FPS
Trolls Lair 21.0 FPS
Mother Nature 21.2 FPS

 

HRY
Soldier of Fortune – 2000
1024×768/32: High 282.1 FPS
Return to Castle Wolfenstein – 2001
1024×768/32: High 188.3 FPS
Serious Sam: The Second Encountern – 2002
1024×768/32: Quality 93.7 FPS
Unreal Tournament 2003 – 2002
1024×768/32: High 167.3 FPS
DOOM 3 – 2004
1024×768/32: Ultra 24.7 FPS
 

Testovací sestava

 

Slovo „Ultra“ vždy vzbuzovalo pocit, že si kupujete něco výjimečného, a v případě nVidia GeForce FX 5700 Ultra tomu nebylo jinak. Tento model se snažil nabídnout vyšší výkon než klasická FX 5700, což je v tabulce jasně vidět. FX 5700 Ultra měla vyšší taktovací frekvence a lepší celkový výkon, což ji činilo atraktivnější volbou pro náročnější uživatele, kteří chtěli zlepšit své herní zážitky.

 

 
nVidia GeForce FX 5700 Ultra vs. nVidia GeForce FX 5700
3D Mark 20011024×768/32 – Default
Final Score 15246 12395 3D Marks
Game 1 – Car Chase – High Detail 94.9 80.3 FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail 127.6 109.5 FPS
Game 3 – Lobby – High Detail 120.3 110.3 FPS
Game 4 – Nature 57.7 43.0 FPS
3D Mark 20031024×768/32 – Default
Final Score 3921 2691 3D Marks
GT1 – Wings of Fury 159.8 115.2 FPS
GT2 – Battle of Proxycon 25.6 17.2 FPS
GT3 – Trolls Lair 21.0 14.2 FPS
GT4 – Mother Nature 21.2 14.1 FPS
Soldier of Fortune – 2000
1024×768/32: High 202.1 189.6 FPS
Return to Castle Wolfenstein – 2001
1024×768/32: High 188.3 176.4 FPS
Serious Sam: The Second Encountern – 2002
1024×768/32: Quality 93.7 67.6 FPS
Unreal Tournament 2003 – 2002
1024×768/32: High 167.3 119.2 FPS
DOOM 3 – 2004
1024×768/32: Ultra 24.7 19.8 FPS
 
 

Nicméně, navzdory svému označení a zlepšenému výkonu oproti klasické FX 5700, FX 5700 Ultra nedosáhla takové popularity jako její konkurent ATi Radeon 9600 XT. Radeon 9600 XT se stal oblíbeným mezi hráči díky svému vynikajícímu výkonu za přijatelnou cenu, což z něj učinilo snadnou volbu pro mnoho tehdejších herních nadšenců. Dodnes je stále relativně snadno k sehnání, což svědčí o jeho široké distribuci a tržním úspěchu.

Na druhou stranu, nVidia GeForce FX 5700 Ultra se postupem času stala vzácností. Její relativně nižší prodejní čísla naznačují, že na trhu neudělala takový dojem, jaký se očekával. Fakt, že je dnes těžké ji sehnat, jen potvrzuje, že nebyla prodávána v tak velkém množství a nezískala si takovou oblibu mezi uživateli. To může být způsobeno různými faktory, včetně její vyšší ceny ve srovnání s konkurencí a možná i tím, že nenabídla dostatečně přesvědčivý výkonový skok, který by ospravedlnil investici do modelu označeného jako „Ultra“.

Na těchto grafikách se hrál především DOOM 3 a v něm více snímku za sekundu vykazuje karta od nVidie. Já tuhle hru testoval v rozlišení 1024×768 s nastavením detailů Ultra, takže ubrat na Medium a hra pojede nad 30 FPS. 

 
 
nVidia GeForce FX 5700 Ultra vs. ATi Radeon 9600 XT
3D Mark 20011024×768/32 – Default
Final Score 15246 14419 3D Marks
Game 1 – Car Chase – High Detail 94.9 86.4 FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail 127.6 135.5 FPS
Game 3 – Lobby – High Detail 120.3 109.6 FPS
Game 4 – Nature 57.7 56.4 FPS
3D Mark 20031024×768/32 – Default
Final Score 3921 4396 3D Marks
GT1 – Wings of Fury 159.8 151.0 FPS
GT2 – Battle of Proxycon 25.6 25.5 FPS
GT3 – Trolls Lair 21.0 24.1 FPS
GT4 – Mother Nature 21.2 31.4 FPS
Soldier of Fortune – 2000
1024×768/32: High 202.1 199.9 FPS
Return to Castle Wolfenstein – 2001
1024×768/32: High 188.3 167.1 FPS
Serious Sam: The Second Encountern – 2002
1024×768/32: Quality 93.7 76.6 FPS
Unreal Tournament 2003 – 2002
1024×768/32: High 167.3 186.4 FPS
DOOM 3 – 2004
1024×768/32: Ultra 24.7 23.3 FPS
 

Výkon grafických jader v tabulkách je zatím ve formě doplňování výsledků

 

Jelikož zde porovnávám výkon grafických karet z let 1999 až 2006, zvolil jsem procesor, který vyšel zhruba v polovině tohoto období a je jím AMD Athlon 64 3200+ z roku 2003 do socketu 754. Jeho defaultní frekvence je 2 GHz a 512 MB RAM běží 400 MHz.


Tabulka slouží k teoretické orientaci a je sestavena na základě mých vlastněných grafických karet. Ukazuje, jak by si tyto karty mohly vést proti sobě v daném roce. Ovšem výrobci všelijak karty modifikovali, někde dali 64 bitovou sběrnici pro video RAM, jinde místo DDR2 třeba použili DDR3 a taky si upravovali takty grafického jádra. Největší zmatek nastal u modelů od nVidia GeForce 7800 a 7900. Další příklad: v roce 2005 vydala společnost ATi grafickou kartu Radeon X1300, kterou v roce 2006 reinkarnovala jako Radeon X1300 XT. Tento nový model již obsahoval jádro z výkonnějšího modelu Radeon X1650 Pro (2006). 

Tam, kde je hvězdička (*), kartu nevlastním, ale některé modely jdou přetaktovat na podobnou, někdy i stejnou úroveň jako ony podobné modely.

Grafiky v letech do slotu AGP
  nVidia ATi  
1999 10 / GeForce 256 SDR 08 / ATI Rage 128 Pro  
12 / GeForce 256 DDR    
  nVidia ATi KYRO
2000

06 / GeForce2 MX    
04 / GeForce2 GTS 06 / Radeon 7200 SDR 06 / Prophet 4000XT 32MB
08 / GeForce2 Ultra 04 / Radeon 7200 DDR 06 / Prophet 4000XT 64MB
  nVidia ATi KYRO



2001



03 / GeForce2 MX200 02 / Radeon 7000  
03 / GeForce2 MX400 12 / Radeon 7500 03 / Prophet 4500XT 32MB
10 / GeForce2 Ti   03 / Prophet 4500XT 64MB
02 / GeForce3 08 / Radeon 8500  
10 / GeForce3 Ti 200    
10 / GeForce3 Ti 500    
  nVidia ATi  
2002
02 / GeForce4 MX 420    
02 / GeForce4 MX 440 07 / Radeon 9000  
02 / GeForce4 MX 460 07 / Radeon 9000 Pro  
02 / GeForce4 Ti 4200 02 / Radeon 8500LE  
02 / GeForce4 Ti 4400 10 / Radeon 9500  
02 / GeForce4 Ti 4600* 08 / Radeon 9700*  
  nVidia ATi  
  02 / GeForce4 Ti 4800 SE 10 / Radeon 9100  



2003



03 / GeForce FX 5200 05 / Radeon 9200  
03 / GeForce FX 5600 10 / Radeon 9600 PRO  
03 / GeForce FX 5600 XT 10 / Radeon 9550  
10 / GeForce FX 5700 10 / Radeon 9600 TX  
10 / GeForce FX 5700 Ultra 10 / Radeon 9600 XT  
03 / GeForce FX 5800*    
05 / GeForce FX 5900 XT 03 / ATI Radeon 9800PRO  
10 / GeForce FX 5900 Ultra* 10 / ATI Radeon 9800XT*  
  nVidia ATi  
2004

08 / GeForce 6600 09 / ATI Radeon X700  
08 / GeForce 6600 GT 09 / ATI Radeon X700 Pro  
07 / GeForce 6800 LE 10 / Radeon X800 SE*  
11/ GeForce 6800 12 / Radeon X800 XT  
04 / GeForce 6800 GT 05 / Radeon X800 XT Platinum  
04 / GeForce 6800 Ultra 12 / Radeon X850 XT Platinum  
  nVidia ATi  
2005 04 / GeForce 6200 10 / ATI Radeon X1300 LE  
04 / GeForce 6200 GE 10 / ATI Radeon X1300  
04 / GeForce 6600 LE 10 / Radeon X1600 Pro  
09 / GeForce 6800 XT 11 / Radeon X800 GT  
  nVidia ATi  
2006 05 / GeForce Go 7300 GT  08 / Radeon X1300 XT*  
03 / GeForce Go 7600 GS 08 / Radeon X1650 Pro  
03 / GeForce Go 7600 GT 10 /  Radeon X1650 Pro DDR3  
02 / GeForce Go 7800 GS 10 / Radeon X1950 Pro  
05 / GeForce Go 7900 GS 10 / Radeon X1950 XT*  

Final Reality

Pochází z roku 1997, tudíž je opravdu starý. Jeho rozlišení je pevné 640x480 a 16-bit barev. Podpora zahrnuje DirectX 5 a vyšší verze, což zvládají i 3D grafiky z roku 1996. 

 

Test Robots je jednoduchý a nenáročný test. Hledat zde nějaké efekty je marné a nejsou zde ani stíny. Ovšem okolí má nádech různorodého nasvětlení.

Final Reality Test - Robots 

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 211.3
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 200.2
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 187.2
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 176.5
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 176.0
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 173.3
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 169.5
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 164.6
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 160.7

 

Test City Scene je průlet městem, kde jsou pěkné textury ve formě reklam, a jednou z nich je na hru Max Payne. Hlavní efekty zahrnuje sklo a tedy průhlednost. Dalším je mlha, avšak ta je plochá.

Final Reality Test - City Scene

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 313.6
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 297.4
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 269.8
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 259.6
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 256.9
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 255.6
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 214.6
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 207.5
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 204.5

 


3D Mark 99 MAX

Tímto testem začíná možnost nastavit různá rozlišení i hloubku barev. Také zde ještě není podpora T&L jednotky a tak ho zvládnou i starší karty. Test má plnou podporu DirectX 6.1.

3D Mark 1999: Test v rozlišení 800x600/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 23728
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 23215
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 22728
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 21454
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 21355
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 20956
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 19513
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 19303
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 18825

 

Test: Game 1 - Race - ukazuje, jak může být létání v koridoru svou rychlostí adrenalinová záležitost.

3D Mark 1999: Test: Game 1 - Race (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 273.2
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 271.8
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 257.7
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 249.3
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 248.0
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 246.1
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 226.9
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 224.4
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 216.5

 

Test: Game 2 - First Person - simuluje střílečku z pohledu první osoby, kde jsou viditelné efekty, jako je mlha ze střelby a účinné zásahy. Hlavním objektem je však samotná zbraň, na které se odráží světelné prostředí, jímž procházíte. Ani zde ale pohybující se tělesa nevrhají žádné stíny.

3D Mark 1999: Test: Game 2 - First Person (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 209.7
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 203.3
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 202.6
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 189.0
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 186.8
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 182.4
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 171.2
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 169.4
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 166.5

 


3D Mark 2000

První z 3D Mark, který má podporu T&L jednotky a vyšel ještě v roce 1999. Z toho těžily především grafické karty nVidia, když v roce 1999 uvedla své první GPU GeForce 256 SDR a DDR. Test má plnou podporu DirectX 7.

3D Mark 2000: Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 22310
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 21872
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 21455
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 20723
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 20028
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 18939
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 18529
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 17532
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 14897

 

Test: Game 1 - Helicopter s High Detail ukazuje simulaci letu bojového vrtulníku, kde je spousta objektů v podobě stromů, také kouře z letu a zásahů raket. Stíny zde už jsou, ale jsou statické a tudíž nepřesné.​

3D Mark 2000: Test: Game 1 - Helicopter - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 215.7
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 215.0
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 216.4
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 208.3
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 206.6
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 190.4
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 174.9
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 162.0
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 114.5

 

Test: Game 2 - Adventure s High Detail je průlet přístavem, kde jsou relativně detailní budovy s hezkým osvětlením. Na konci je také pohled na lodě, které už nejsou příliš detailní, a na vodu, která je statická, ale odráží objekty umístěné poblíž.

3D Mark 2000: Test: Game 2 - Adventure - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 129.5
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 128.4
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 123.7
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 123.7
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 122.3
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 122.3
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 117.9
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 117.3
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 113.2

 


3D Mark 2001 SE

Zde je plná podpora DirectX 8 + 8.1, takže karty co mají vertex + pixel shadery, bodové sprity a šířku paměťové sběrnice aspoň 128-bit, budou mít to nejlepší scóre. První karty, které si s tím poradily, byly nVidia GeForceFX z roku 2003 a ATi Radeon 9000 z roku 2002.

3D Mark 2001: Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 22945
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 22945
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 21715
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 19741
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 18363
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 15246
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 15062
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 13865
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 12395

 

Test: Game 1 - Car Chase s High Detail je akční jízda s bojovým jeepem, který má na korbě granátomet, takže jde o náročnou scénu plnou světelných výbuchů. V tomto testu je také patrná určitá deformace materiálů a i nějaké částice od kol odletují.

3D Mark 2001: Test: Game 1 - Car Chase - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 94.9
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 92.5
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 91.6
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 90.9
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 89.8
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 87.7
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 86.7
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 86.0
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 80.3

 

Test: Game 2 - Draghothic - High Detail je let na drakovi, a pokud jste viděli seriál Hra o trůny, tak už tušíte, odkud tvůrci čerpali inspiraci. Drak se svojí Matkou draků ničí ohněm město, takže se můžete kochat úchvatnými kouřovými efekty a skvělou perspektivu.

3D Mark 2001: Test: Game 2  - Draghothic - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 224,1
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 220.7
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 207.9
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 204.9
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 193.8
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 153.5
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 131.3
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 127.6
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 109.5

 

Test: Game 3 - Lobby s High Detail je inspirován hrou Max Payne. V testu je vidět lesklá podlaha, na které se odráží všechny objekty. Po kulkách zůstává omítka rozštěpená a kouří se z ní při zásahu, zatímco vystřílené náboje se valí po zemi. Efektní je i plášť samotného hrdiny, který má tendenci se deformovat podle jeho pohybu.

3D Mark 2001: Test: Game 3 - Lobby - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 125.0
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 124.3
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 124.1
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 120.3
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 116.2
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 115.5
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 110.3
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 110.1
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 109.1

 

Test: Game 4 - Nature s High Detail vás pomocí dronu provede přírodou v horách, kde žije starý rybář ve své chaloupce. Uvidíte stromy s jednotlivými listy a větvičkami. Voda teče a je průhledná, kde je hluboká vidíte odrazy oblohy a hor. Sem tam se mihne hejno motýlů a vy máte chuť být lovec motýlů. Ke spuštění je potřeba DirectX 8 + 8.1 a GPU které disponuje vertex + pixel shadery.

3D Mark 2001: Test: Game 4 - Nature - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 188.9
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 188.4
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 168.0
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 91.1
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 84.2
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 57.7
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 54.0
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 46.9
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 43.0

 


3D Mark 2003

Na tento test už to chce pořádnou grafickou kartu, která podporuje DirectX 9, jelikož už vše běží pouze na 32-bit barvách. Tou první u firmy ATi byl Radeon 9500 z roku 2002 a u nVidia GeForceFX z roku 2003. Také je to poslední test, který měl v prvních verzích podporu Windows 98-Me.

3D Mark 2003: Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 12644
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 12482
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 11209
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 6431
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 5940
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 5528
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 3921
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 3844
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 2691

 

Test: Game 1 - Wings of Fury je útok mnoha letadel, kterým se říkalo létající pevnosti B17 a na ně utočí německé Messerschmitt Bf 109. Je tam spousta efektů, jako odlesky na trupu letadel, kouře a výbuchů.

3D Mark 2003: Test: Game 1 - Wings of Fury (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 295.0
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 279.7
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 272.9
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 223.4
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 207.1
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 159.8
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 150.8
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 138.4
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 115.2

 

Test: Game 2 - Battle of Proxycon vizuálně připomíná hru DOOM 3 a je podobně náročný. Pokud se tedy výsledek dostane nad 30FPS, měl by se DOOM 3 na této grafice dát hrát. 

3D Mark 2003: Test: Game 2 - Battle of Proxycon (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 102.1
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 98.9
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 89.8
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 41.0
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 37.7
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 36.8
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 25.6
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 22.3
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 17.2

 

Test: Game 3 - Trolls Lair, je plný realistických scén s přesnými stíny, a pixel shadery jsou zde použity k simulaci chování vlasů hlavní hrdinky.

3D Mark 2003: Test: Game 3 - Trolls Lair (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 83.8
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 76.9
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 73.9
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 36.4
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 33.8
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 32.2
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 21.4
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 21.0
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 14.2

 

Test: Game 4 - Mother Nature, když se spustí, na většině lowendových grafikách přinese tzv. slideshow.

3D Mark 2003: Test: Game 4 - Mother Nature (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ a typ FPS
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 81.7
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 71.6
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 62.4
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 40.6
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 40.1
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 37.4
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 25.9
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 21.2
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 14.1

 


Soldier of Fortune

Hra z roku 2000: Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 355.6
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 323.0
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 300.5
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 283.0
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 282.1
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 261.7
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 198.9
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 198.5
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 189.6

 


Return to Castle Wolfenstein

 Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 188.3
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 182.8
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 182.3
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 170.4
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 168.0
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 176.4
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 167.3
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 139.4
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 120.0

 


Serious Sam: The Second Encountern

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Quality)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 135.1
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 126.5
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 113.4
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 98.1
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 93.7
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 93.4
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 67.6
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 64.3
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 58.9

 


Unreal Tournament 2003

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 250.0
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 248.0
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 231.7
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 231.3
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 216.9
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 174.5
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 168.9
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 167.3
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 119.2

 


DOOM 3

DOOM, DOOM, DOOM!!!

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Ultra)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce 6800 GT OC 2004 416 MHz 1060 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 76.3
nVidia GeForce 6800 GT 2004 350 MHz 1000 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 71.4
ATi Radeon X850 XT PE 2004 540 MHz 1180 MHz 256 MB / DDR3 256 bit / AGP 70.6
ATi Radeon 9800 Pro (OC XT) 2003 412 MHz 730 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 38.1
ATi Radeon 9800 Pro 2003 380 MHz 680 MHz 128 MB / DDR 256 bit / AGP 32.2
ATi Radeon X700 2004 400 MHz 500 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 26.7
nVidia GeForce FX 5700 Ultra 2003 475 MHz 906 MHz 128 MB / DDR2 128 bit / AGP 24.7
ATi Radeon 9500 Pro 2002 275 MHz 540 MHz 128 MB / DDR 128 bit / AGP 22.4
nVidia GeForce FX 5700 2003 425 MHz 250 MHz 256 MB / DDR 128 bit / AGP 19.8

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

Předchozí

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *