Hercules Terminator 3D/DX

Hercules Terminator 3D/DX používá grafický čip od bývalé společnosti S3, kterou v roce 2000 koupila firma VIA a spadá do řady Virge DX. Protože se karta skoro nehřeje, nemá žádný chladič. Cena, za kterou se prodávaly tyto modely v polovině roku 1996, byla okolo 2300 Kč, ovšem záleželo na výrobci a edici. První 3D akcelerátory vznikaly už v letech 1994, jako třeba Matrox IS-ATHENA, ale ten masově vyráběný  zahájila právě společnost S3 Graphics modelem Virge DX. Bylo to slabé jádro, dokonce ještě slabší než ATI 3D Rage II a navíc i méně schopné, jelikož se mi spousta her odmítala spustit. Ovšem v minulosti nerozhodoval ani tak výkon, stejně těch 3D her bylo jako šafránu, ale cena. Tu měla S3 vždy bezkonkurenční a proto se tak hodně prodávala. Hlavním jejím trhákem byla hra Terminál Velocity, kterou někteří výrobci přidávali v balení s grafickou kartou a někdy mohlo jít jen o demo. Později vyšly i nějaké další patche pro hry. Z toho nejznámější jsou Descent 2, TOCA Touring Car Championship a Tomb Raider. Rozdíl ve výkonu mezi modely DX, GX a GX2 budete hledat marně.

Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 1996
Obecný název jádra:
S3 Virge DX
Kódové označení jádra: 86C375
Připojení přes: PCI
Frekvence jádra: 67MHz
Pixel Pipeline: 1
TMU Per Pipeline: 1
Pixel Fillrate: 67 MPixel/s
Texel Fillrate: 67 MTexel/s
Podpora DirectX: Verze 3
Velikost pamětí: 4MB
Frekvence pamětí: 67MHz
Typ paměti: SD-RAM
Intel Celeron 333MHz @ 500MHz
Final Reality
Overal score: 2.18   RM
Robots: 6.9   FPS
City scene: 7.5   FPS
Blood 2 – 1998
640×480/16: 5.3   FPS
640×480/32: 3.9   FPS
Carmagenon 2 – 1998
640×480/16: 4.2   FPS
Dungeon Keeper 2 – 1999
640×480/16: 9.8   FPS
Deathkarz – 1998
640×480/16: 3.3    FPS
Jedi Knight – MOTS – 1998
640×480/16: 14.2   FPS
800×600/16: 9.5   FPS
Midtown Madness – 1999
640×480/16: 2.8   FPS
Need For Speed 3: Hot Pursuit – 1998
640×480/16: 7.3   FPS
Need For Speed 4 – High Stakes – 1999
640×480/16: 6.3   FPS
The Infernal Machines – Indiana Jones – 1999
640×480/16: 9.0   FPS
Tomb Raider 3 – 1998
640×480/16: 12.4   FPS
640×480/32: 6.6   FPS
Tomb Raider 4 – 1999
640×480/16: 3.3   FPS
Turok – 1997
640×480/16: 8.5   FPS
Wipeout 2097 – 1997
640×480/16: 6.8   FPS

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *