Gainward GeForge2 Ti

GeForce2 Ti byla zajímavým přírůstkem do rodiny GeForce2, který NVIDIA uvedla na trh v roce 2001. Přišla v době, kdy se už prodávaly modely GTS, Pro a Ultra, všechny uvedené v roce 2000, takže na první pohled mohla působit zbytečně. Jenže mezitím ATI vydala Radeon 7500 a 8500, čímž ohrozila pozici NVIDIE ve střední třídě a donutila ji reagovat. Místo toho, aby NVIDIA zlevnila stávající modely, rozhodla se uvést novou kartu s mírně vyšším výkonem za přijatelnější cenu.

GeForce2 Ti vycházela z jádra NV15 a oproti GeForce2 Pro měla zvýšené takty – 250 MHz pro jádro a 400 až 450 MHz pro 128bitové DDR paměti. Výsledkem byl výkon blížící se modelu Ultra, ovšem za výrazně nižší cenu. Ve hrách jako Quake III Arena, Unreal Tournament nebo Return to Castle Wolfenstein nabídla skvělý výkon na rozlišení 1024×768 s vysokými detaily. V DirectX 7 titulech překonávala Radeon 7500 a v některých scénářích i slabší verze Radeonu 8500, což jí zajistilo solidní místo na trhu.

Pro nové zákazníky byla GeForce2 Ti atraktivní volbou, protože přinesla vyšší výkon než GeForce2 Pro při lepší ceně. Ovšem pro ty, kteří už vlastnili GeForce2 GTS nebo Pro, neměla prakticky co nabídnout. Rozdíl ve výkonu byl minimální a neospravedlnil by nákup nové karty, obzvlášť když už byla na trhu GeForce3, která nabízela modernější technologii a podporu DirectX 8. GeForce2 Ti tak byla spíše taktickým krokem NVIDIA, jak udržet konkurenceschopnost v segmentu střední třídy, než zásadní inovací, která by přinášela skutečný generační posun.




PARAMETRY
Uvedeno na trh: 2001
Obecný název jádra:
GeForce2 TI
Kódové označení jádra: NV15
Připojení přes: AGP 4x
Jádro vyrobeno technologii: 150 nm
Frekvence jádra: 250 MHz
Pixel Pipeline: 4
TMU Per Pipeline:
Pixel Fillrate: 1000 MPixel/s
Texel Fillrate: 2000 MTexel/s
Podpora DirectX: Verze 7
Velikost pamětí: 64 MB
Frekvence pamětí: 226 MHz
Efektivní taktování pamětí: 452 MHz
Typ paměti: DD-RAM
Šířka sběrnice: 128-bit
Šířka pásma pamětí: 7232 MB/s

Tabulky s výkonem

Výkon grafických karet byl testován s moderním procesorem Intel Pentium E6700 přetaktovaným na 3,6 GHz. Operační paměť typu DDR1 má kapacitu 512 MB a testy probíhaly na operačním systému Windows XP SP2.

  • Ovladače
  • nVidia 71.89
  • ATi Catalyst 6.04

 

🔪Vzájemná nevraživost🔪



2001



nVidia ATi KYRO
03 / GeForce2 MX200 02 / Radeon 7000  
03 / GeForce2 MX400 12 / Radeon 7500 03 / Prophet 4500XT 32MB
10 / GeForce2 Ti   03 / Prophet 4500XT 64MB
02 / GeForce3 08 / Radeon 8500  
10 / GeForce3 Ti 200    
10 / GeForce3 Ti 500    

 


Test pochází z roku 1997, je tedy staršího data a hodí se tedy pro starší grafické karty. Jeho rozlišení je pevné 640×480 a 16-bit barev. Podpora je zde DirectX 5 a výš, což zvládají první karty z roku 1996 jako 3DFX karty Voodoo 1 a třeba ATi 3D Rage II. Výrobců ale bylo více, třeba jako S3, Matrox, Intel, nVidia, SiS nebo 3Dlabs. Test má i celkové scóre, ale to nás zde zajímat nebude, jelikož více o výkonu ve 3D vypoví výsledek FPS.

Test: Robots je jednoduchý a nenáročný test. Hledat zde nějaké efekty je marné a nejsou zde ani stíny. Ovšem okolí má nádech různorodého nasvětlení.

Final Reality: Test: Robots (640x480/16)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 438.1

x480/16)

Test: City scene je průlet městem, kde jsou pěkné textury ve formě reklam, a jednou z nich je na hru Max Payne. Hlavní efekty zahrnuje sklo a tedy průhlednost. Dalším je mlha, avšak ta je plochá.

Final Reality: Test: City scena (640x480/16)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 607.7

 


Tímto testem začíná možnost nastavit různá rozlišení i hloubku barev. Také zde ještě není podpora T&L jednotky a tak ho zvládnou i starší karty. Test má plnou podporu DirectX 6.1. 

3D Mark 1999: Test v rozlišení 800x600/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 23241

 

Test: Game 1 - Race je rychlý  závod futuristických vznášedel po okruhu s různými překážkami a efekty. Zaměřoval se na: Zpracování polygonů, Motion blur (rozmazání pohybu), Environment mapping (mapování prostředí) a Fog (mlha).

3D Mark 1999: Test: Game 1 - Race (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 231.8

 

Test: Game 2 - First Person simuluje střílečku z pohledu první osoby, kde jsou viditelné efekty, jako je mlha ze střelby a účinné zásahy. Hlavním objektem je však samotná zbraň, na které se odráží světelné prostředí, jímž procházíte. Ani zde ale pohybující se tělesa nevrhají žádné stíny.

3D Mark 1999: Test: Game 2 - First Person (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 233.1

 


První z 3D Mark, který má podporu T&L jednotky a vyšel ještě v roce 1999. Z toho těžily především grafické karty nVidia, když v roce 1999 uvedla své první GPU GeForce 256 SDR a DDR. Test má plnou podporu DirectX 7.

3D Mark 2000: Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 12679

 

Test: Game 1 - Helicopter s High Detail ukazuje simulaci letu bojového vrtulníku, kde je spousta objektů v podobě stromů, také kouře z letu a zásahů raket. Stíny zde už jsou, ale jsou statické a tudíž nepřesné.​

3D Mark 2000: Test: Game 1 - Helicopter - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 75.7

 

Test: Game 2 - Adventure s High Detail je průlet přístavem, kde jsou relativně detailní budovy s hezkým osvětlením. Na konci je také pohled na lodě, které už nejsou příliš detailní, a na vodu, která je statická, ale odráží objekty umístěné poblíž.

3D Mark 2000: Test: Game 2 - Adventure - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 151.8

 


Zde je plná podpora DirectX 8 + 8.1, takže karty co mají vertex + pixel shadery, bodové sprity a šířku paměťové sběrnice aspoň 128-bit, budou mít to nejlepší scóre. První karty, které si s tím poradily, byly nVidia GeForceFX z roku 2001 a ATi Radeon 9000 z roku 2001.

3D Mark 2001: Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 6269

 

Test: Game 1 - Car Chase s High Detail je akční jízda s bojovým jeepem, který má na korbě granátomet, takže jde o náročnou scénu plnou světelných výbuchů. V tomto testu je také patrná určitá deformace materiálů a i nějaké částice od kol odletují.

3D Mark 2001: Test: Game 1 - Car Chase - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 49.1

 

Test: Game 2 - Draghothic - High Detail je let na drakovi, a pokud jste viděli seriál Hra o trůny, tak už tušíte, odkud tvůrci čerpali inspiraci. Drak se svojí Matkou draků ničí ohněm město, takže se můžete kochat úchvatnými kouřovými efekty a skvělou perspektivu.

3D Mark 2001: Test: Game 2  - Draghothic - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 51.3

 

Test: Game 3 - Lobby s High Detail je inspirován hrou Max Payne. V testu je vidět lesklá podlaha, na které se odráží všechny objekty. Po kulkách zůstává omítka rozštěpená a kouří se z ní při zásahu, zatímco vystřílené náboje se valí po zemi. Efektní je i plášť samotného hrdiny, který má tendenci se deformovat podle jeho pohybu.

3D Mark 2001: Test: Game 3 - Lobby - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 59.1

 

Test: Game 4 - Nature s High Detail vás pomocí dronu provede přírodou v horách, kde žije starý rybář ve své chaloupce. Uvidíte stromy s jednotlivými listy a větvičkami. Voda teče a je průhledná, kde je hluboká vidíte odrazy oblohy a hor. Sem tam se mihne hejno motýlů a vy máte chuť být lovec motýlů. Ke spuštění je potřeba DirectX 8 + 8.1 a GPU které disponuje vertex + pixel shadery.

3D Mark 2001: Test: Game 4 - Nature - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP N/A

 


Sin - 1998

Test v rozlišení 800x600/32-bit (Max)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 265.8

 


Sin - 1998

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Max)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 193.1

 


Kingpin: Life of Crime:  - 1999

Test v rozlišení 800x600/16-bit
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 226.3

 


Kingpin: Life of Crime - 1999

Test v rozlišení 1024x768/16-bit
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 189.4

 


QUAKE III - 1999

Test v rozlišení 800x600/32-bit (Medium)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 335.0

 


QUAKE III - 1999

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Ultra)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 219.7

 


Soldier of Fortune - 2000

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 122.6

 


Soldier of Fortune - 2000

Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 64.4

 


Return to Castle Wolfenstein - 2001

 Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 128.2

 


Return to Castle Wolfenstein - 2001

 Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 59.0

 


Serious Sam: The Second Encountern - 2002

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - OpenGL
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 49.4

 


Serious Sam: The Second Encountern - 2002

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - DirectX
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 45.8

 


Unreal Tournament 2003 - 2002

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Normalest) - Bootmatch
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 29.2

 


Unreal Tournament 2003 - 2002

Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (Highest) - Bootmatch
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 16.0

 


Half-Life 2 - 2004

Test v rozlišení 800x600/32-bit (Low)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 100.8

 


Half-Life 2 - 2004

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 226 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 62.7

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *