Gainward Dragon 4000 pochází z rodiny 3DFX Voodoo Banshee, která má na sobě pouze pasivní chladič. Větší jsem u těchto karet ještě neviděl. Očividně měla tato firma v té době svůj hliníkový zelený profil, který krájela jako salám na požadovanou délku a potom ho lepila na čipy. Dojde vám to, když se podíváte na Gainward Dragon 3000, což je takový silnější brácha, ze kterého tato karta vychází. Dále je zajímavé, že v rozlišení 1024×768/16 barev se nedokáže dostat ke 30FPS ve hře Quake 2. Pokud se ale sníží rozlišení na 800×600, hned je snímkování na 31FPS (ideál) a ještě v nižším 640×480 poskočí na 52FPS. Cena, za kterou se prodávala na konci roku 1998, byla okolo 3900,- Kč bez DPH a možná i o něco vyšší kvůli zajímavé značce. Výkon ale podává jako její sestry.
PARAMETRY |
Uvedeno na trh: |
1998 |
Obecný název jádra:
|
Banshee |
Kódové označení jádra: |
Banshee |
Připojení přes: |
AGP |
Jádro vyrobeno technologii: |
350nm |
Frekvence jádra: |
100MHz |
Pixel Pipeline: |
1 |
TMU Per Pipeline: |
1 |
Vertex Shaders: |
100 MPixel/s |
Pixel Shaders: |
100 MPixel/s |
Podpora DirectX: |
Verze 6 |
Velikost pamětí: |
16MB |
Frekvence pamětí: |
100MHz |
Efektivní taktování pamětí: |
100MHz |
Typ paměti: |
SD-RAM |
Šířka sběrnice: |
128-bit |
Šířka pásma pamětí: |
1600MB/s |
VÝKON s AMD AthlonXP 2200MHz |
3D Mark 1999: |
4218 |
3D marks |
3D Mark 2000: |
1441 |
3D marks |
3D Mark 2001: |
1186 |
3D marks |
Kingpin – 800×600/16 |
23.4 |
FPS |
Quake 2 – 1024×768/16 |
24.2 |
FPS |
3DMark 1999 – default |
Game 1 – Race: |
44.2 |
FPS |
Game 2 – First Person: |
40.4 |
FPS |
3DMark 2000 – default |
Game 1 – Helicopter – High Detail: |
10.8 |
FPS |
Game 2 – Adventure – High Detail |
16.6 |
FPS |
3DMark 2001 – default
|
Game 1 – Car Chase – High Detail: |
8.9 |
FPS |
Game 2 – Dragothic – High Detail: |
8.9 |
FPS |
Game 3 – Lobby – High Detail: |
10.0 |
FPS |
Komentáře