Gainward Dragon 4000

Gainward Dragon 4000 pochází z rodiny 3DFX Voodoo Banshee, která má na sobě pouze pasivní chladič. Větší jsem u těchto karet ještě neviděl. Očividně měla tato firma v té době svůj hliníkový zelený profil, který krájela jako salám na požadovanou délku a potom ho lepila na čipy. Dojde vám to, když se podíváte na Gainward Dragon 3000, což je takový silnější brácha, ze kterého tato karta vychází. Dále je zajímavé, že v rozlišení 1024×768/16 barev se nedokáže dostat ke 30FPS ve hře Quake 2. Pokud se ale sníží rozlišení na 800×600, hned je snímkování na 31FPS (ideál) a ještě v nižším 640×480 poskočí na 52FPS. Cena, za kterou se prodávala na konci roku 1998, byla okolo 3900,- Kč bez DPH a možná i o něco vyšší kvůli zajímavé značce. Výkon ale podává jako její  sestry.

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 1998
Obecný název jádra:
Banshee
Kódové označení jádra: Banshee
Připojení přes: AGP
Jádro vyrobeno technologii: 350nm
Frekvence jádra: 100MHz
Pixel Pipeline: 1
TMU Per Pipeline: 1
Vertex Shaders: 100 MPixel/s
Pixel Shaders: 100 MPixel/s
Podpora DirectX: Verze 6
Velikost pamětí: 16MB
Frekvence pamětí: 100MHz
Efektivní taktování pamětí: 100MHz
Typ paměti: SD-RAM
Šířka sběrnice: 128-bit
Šířka pásma pamětí: 1600MB/s
VÝKON s AMD AthlonXP 2200MHz
3D Mark 1999: 4218  3D marks
3D Mark 2000: 1441  3D marks
3D Mark 2001: 1186  3D marks
Kingpin – 800×600/16 23.4  FPS
Quake 2 – 1024×768/16 24.2  FPS
3DMark 1999 – default
Game 1 – Race: 44.2  FPS
Game 2 – First Person: 40.4  FPS
3DMark 2000 – default
Game 1 – Helicopter – High Detail: 10.8  FPS
Game 2 – Adventure – High Detail 16.6  FPS
3DMark 2001 – default
Game 1 – Car Chase – High Detail: 8.9  FPS
Game 2 – Dragothic – High Detail: 8.9  FPS
Game 3 – Lobby – High Detail: 10.0  FPS

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *