Souboj dávných gladiátorů Intel Pentium 166MHz (1996) versus IDT WinChip C6 200MHz s instrukcemi MMX (1997) vsazených do arény s názvem Super Socket 7. Pro fér boj mají k dispozici stejné zbraně a může zvítězit jen ten, jehož srdce má větší touhu vyhrát. Podle roku narození je Pentium 166MHz starší, takže neumí modernější výpady jako jeho protivník, ale zato má s bojem delší zkušenosti a to může být rozhodující.
Jedna základní deska, pořád stejná paměť RAM i s pevným diskem a zvukovou kartou. Takže rozhoduje čistě síla samotného procesoru. No a kdo je tedy vítěz? I když má WinChip C6 o 34MHz více, tak prohrál skoro všude. Jedinou výjimku tvoří ATI Radeon 7500. Tím se potvrzuje, že šlo opravdu jen o takový kancelářský procesor a poslední alternativu pro hry. Pokud se kouknete do první tabulky, kde je průměrný výkon procesoru ve 3D Mark 1999, tak zjistíte, že Pentium má o hodně lepší skóre. Tím pádem by i člověk očekával, že 3D výkon bude mít podobný schodek, ale vůbec tomu tak není a v herních testech se WinChip C6 drží jen o kousek za svým protivníkem. Jinak samozřejmě u CPU Pentium 166MHz schází testy 3D Mark 2000, jelikož k jeho spuštění jsou vyžadovány instrukce MMX.
3D Mark 1999 |
693 |
|
989 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
265 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.69 |
|
2.58 |
3D performance |
Forsaken |
35.02 |
|
37.89 |
FPS |
Kingpin |
8.0 |
|
8.7 |
FPS |
Quake 2 |
11.8 |
|
13.3 |
FPS |
Unreal |
7.79 |
|
8.53 |
FPS |
Nvidia RIVA TNT2 Ultra 32MB |
3D Mark 1999 |
690 |
|
894 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
266 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.93 |
|
2.82 |
3D performance |
Forsaken |
30.28 |
|
34.24 |
FPS |
Kingpin |
8.0 |
|
8.7 |
FPS |
Quake 2 |
11.6 |
|
13.2 |
FPS |
Unreal |
9.74 |
|
10.61 |
FPS |
3D Mark 1999 |
703 |
|
864 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
711 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.89 |
|
2.76 |
3D performance |
Forsaken |
— |
|
30.39 |
FPS |
Kingpin |
12.5 |
|
12.8 |
FPS |
Quake 2 |
17.2 |
|
17.1 |
FPS |
Unreal |
9.99 |
|
9.54 |
FPS |
Nvidia GeForce2 MX200 32MB |
3D Mark 1999 |
686 |
|
861 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
716 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.06 |
|
1.95 |
3D performance |
Forsaken |
— |
|
31.94 |
FPS |
Kingpin |
13.6 |
|
14.1 |
FPS |
Quake 2 |
20.0 |
|
21.0 |
FPS |
Unreal |
9.60 |
|
9.92 |
FPS |
Nvidia GeForce2 MX400 64MB |
3D Mark 1999 |
697 |
|
862 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
707 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.06 |
|
1.95 |
3D performance |
Forsaken |
— |
|
38.57 |
FPS |
Kingpin |
14.2 |
|
14.2 |
FPS |
Quake 2 |
20.2 |
|
21.2 |
FPS |
Unreal |
9.37 |
|
9.23 |
FPS |
Nvidia GeForce2 Ultra 64MB |
3D Mark 1999 |
705 |
|
872 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
718 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.07 |
|
1.95 |
3D performance |
Forsaken |
— |
|
32.29 |
FPS |
Kingpin |
13.7 |
|
14.4 |
FPS |
Quake 2 |
20.3 |
|
21.1 |
FPS |
Unreal |
9.70 |
|
9.58 |
FPS |
ATI Rage 128 Xpert PRO 32MB |
3D Mark 1999 |
654 |
|
864 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
262 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.20 |
|
2.10 |
3D performance |
Forsaken |
25.53 |
|
31.54 |
FPS |
Kingpin |
6.7 |
|
7.5 |
FPS |
Quake 2 |
10.1 |
|
10.8 |
FPS |
Unreal |
10.19 |
|
10.24 |
FPS |
3D Mark 1999 |
652 |
|
772 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
257 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.15 |
|
2.02 |
3D performance |
Forsaken |
31.26 |
|
38.73 |
FPS |
Kingpin |
6.4 |
|
7.0 |
FPS |
Quake 2 |
10.8 |
|
11.6 |
FPS |
Unreal |
9.92 |
|
9.53 |
FPS |
3D Mark 1999 |
646 |
|
759 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
823 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.14 |
|
2.01 |
3D performance |
Forsaken |
31.49 |
|
34.43 |
FPS |
Kingpin |
— |
|
9.6 |
FPS |
Quake 2 |
— |
|
12.7 |
FPS |
Unreal |
9.60 |
|
9.68 |
FPS |
3D Mark 1999 |
647 |
|
742 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
816 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.14 |
|
1.77 |
3D performance |
Forsaken |
29.80 |
|
22.09 |
FPS |
Kingpin |
10.6 |
|
9.6 |
FPS |
Quake 2 |
14.6 |
|
13.1 |
FPS |
Unreal |
9.79 |
|
8.00 |
FPS |
3D Mark 1999 |
623 |
|
840 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
212 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.22 |
|
2.18 |
3D performance |
Forsaken |
31.33 |
|
38.96 |
FPS |
Kingpin |
10.7 |
|
13.3 |
FPS |
Quake 2 |
14.9 |
|
19.5 |
FPS |
Unreal |
— |
|
— |
FPS |
3D Mark 1999 |
637 |
|
816 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
267 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.26 |
|
2.18 |
3D performance |
Forsaken |
33.81 |
|
41.32 |
FPS |
Kingpin |
11.2 |
|
12.4 |
FPS |
Quake 2 |
17 |
|
16.9 |
FPS |
Unreal |
11.29 |
|
11.51 |
FPS |
3D Mark 1999 |
707 |
|
927 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
294 |
|
— |
3D marks |
Final reality |
2.20 |
|
2.24 |
3D performance |
Forsaken |
33.62 |
|
39.30 |
FPS |
Kingpin |
9.5 |
|
— |
FPS |
Quake 2 |
11.2 |
|
— |
FPS |
Unreal |
10.83 |
|
10.54 |
FPS |
- QUAKE 1 (1996)
- QUAKE 2 (1997)
- Final Reality (1997)
- Forsaken (1998)
- Unreal (1998)
- Kingpin (1999)
- 3D Mark MAX 1999 (1999)
- 3D Mark 2000 (1999)
Komentáře