S3 Virge 86C325 4MB

S3 Virge je první 3D grafický čip od bývalé společnosti S3, kterou v roce 2000 koupila firma VIA. Patří do řady Virge a díky své nízké spotřebě energie není vybaven žádným chladičem. Cena za tyto modely se v polovině roku 1996 pohybovala okolo 2300 Kč, ale záleželo na konkrétním výrobci a edici. První 3D akcelerátory se začaly vyrábět už v roce 1994, například Matrox IS-ATHENA, ale masovou výrobu zahájila právě společnost S3 Graphics s modelem Virge. Toto jádro bylo však slabé, dokonce slabší než ATI 3D Rage II a méně schopné, což vedlo k tomu, že se některé hry na kartě odmítaly spustit. Nicméně v minulosti nebyl výkon tak důležitý jako cena a právě ta byla vždy silnou stránkou S3, což vedlo k vysokému prodeji. Hlavním trhákem byla hra Terminal Velocity, kterou někteří výrobci přidávali do balení s grafickou kartou, někdy se však jednalo jen o demo verzi. Později vyšly i další patche pro hry, z nichž nejznámější jsou Descent 2, TOCA Touring Car Championship a Tomb Raider. Rozdíly ve výkonu mezi modely DX, GX a GX2 jsou minimální.

Podle mého průzkumu je nejrealističtější na 3D testy grafických karet z let 1996 až 1999 použít složený počítač z roku 1998, který obsahuje základní desku ZIDA CreateBXe (1998) s čipsetem Intel BX a v ní procesor Intel Celeron 333MHz (1998) přetaktovaný na 500MHz. Prodejci totiž běžně do tohoto levného stroje instalovali jak levné (slabé), tak i dražší (středně silné) grafické karty. A díky lehce provedenému přetaktování by měl relativně nakrmit i grafiky drahé (silnější) a vykreslit tu dobovost. Pro hladký chod je přítomno 128MB RAM a zvuky s hudbou produkovala integrovaná zvukovka Creative PCI 128. Vše běželo na operačním systému Windows 98.

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 1996
Obecný název jádra:
S3 Virge
Kódové označení jádra: 86C325
Připojení přes: PCI
Frekvence jádra: 67MHz
Pixel Pipeline: 1
TMU Per Pipeline: 1
Pixel Fillrate: 67 MPixel/s
Texel Fillrate: 67 MTexel/s
Podpora DirectX: Verze 3
Velikost pamětí: 4MB
Frekvence pamětí: 67MHz
Typ paměti: SD-RAM
Intel Celeron 333MHz @ 500MHz
Final Reality
Overal score: 2.60   RM
Robots: 4.81   FPS
City scene: 5.70   FPS
Blood 2 – 1998
640×480/16: 5.3   FPS
640×480/32: 3.9   FPS
Carmagenon 2 – 1998
640×480/16: 4.2   FPS
Dungeon Keeper 2 – 1999
640×480/16: 9.8   FPS
Deathkarz – 1998
640×480/16: 3.3    FPS
Jedi Knight – MOTS – 1998
640×480/16: 14.2   FPS
800×600/16: 9.5   FPS
Midtown Madness – 1999
640×480/16: 2.8   FPS
Need For Speed 3: Hot Pursuit – 1998
640×480/16: 7.3   FPS
Need For Speed 4 – High Stakes – 1999
640×480/16: 6.3   FPS
The Infernal Machines – Indiana Jones – 1999
640×480/16: 9.0   FPS
Tomb Raider 3 – 1998
640×480/16: 12.4   FPS
640×480/32: 6.6   FPS
Tomb Raider 4 – 1999
640×480/16: 3.3   FPS
Turok – 1997
640×480/16: 8.5   FPS
Wipeout 2097 – 1997
640×480/16: 6.8   FPS

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *